شناسهٔ خبر: 1564943 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرعامل اسبق شرک سهامی فرش ایران در گفت‌و‌گو با ایلنا:

تحریم‌ها تمام می‌شود؛ به فکر حضور در بازار آمریکا و اروپا باشیم

طراحان صنعت فرش ایران در جهان دارای برند هستند و بسیاری از کشور‌هایی که طی این سال‌ها در صنعت فرش ورود کرده‌اند همواره به دنبال طرح‌های ایرانی بوده‌اند.

صاحب‌خبر -

مدیرعامل اسبق شرکت سهامی فرش ایران گفت: اینکه مسئولان می‌گویند بازار چین را در اختیار خواهیم گرفت خوب است اما بهتر است به بازار آمریکا و اروپا هم بیاندیشیم.

محمد علی کریمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا گفت: آسیا برای ایران داری اهمیت است اما اهمیت بازار آمریکا و اروپا چندین برابر آسیا است و بهتر است در زمانی که تحریم‌ها برداشته شود در كنار بازار آسیا، به سمت اروپا و آمریکا حرکت کنیم چرا که آنان بیشتر دوستدار فرش ایران هستند و طی سالهای گذشته این مهم به اثبات رسیده است.

وی در خصوص همکاری ایران و چین نیز گفت: درست است این دو کشور روابط خوبی با یکدیگر دارند اما ما نباید فرش‌های تولیدی کشورمان را به این کشور ارسال کنیم چرا که انان مهارت بالایی در کپی برداری از طرح و نقشه‌های ایران دارند.

این مقام اسبق در صنعت فرش گفت: طراحان صنعت فرش ایران در جهان دارای برند هستند و بسیاری از کشور‌هایی که طی این سال‌ها در صنعت فرش ورود کرده‌اند همواره به دنبال طرح‌های ایرانی بوده‌اند.

نظر شما