شناسهٔ خبر: 1557032 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

مشکلات شهرداری‌ها و شوراهای شهر با حضور رئیس شورای عالی استان‌ها بررسی شد

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس، در تشریح نشست امروز این کمیسیون، گفت: در این نشست مشکلات شهرداری‌ها و شوراهای شهر با حضور رئیس شورای عالی استان‌ها بررسی شد.

صاحب‌خبر -

حسین آذین در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست امروز(سه‌شنبه) کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس، گفت: نشست امروز با حضور مهدی چمران رئیس شورای عالی استان‌ها و اعضای کمیسیون نظارت این شورا برگزار و در این نشست مشکلات شوراها و شهرداری‌ها بررسی شد.

نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در نشست امروز این کمیسیون مسئله نبود درآمد پایدار برای شهرداری‌ها و شوراها مطرح شد، بر اساس گزارش مسئولان شورای عالی استان‌ها مالیات بر ارزش افزوده 50 درصد به دولت و 50 درصد به شهرداری‌ها اختصاص دارد، از طرف دیگر افزایش میزان این مالیات‌ها در هر سال به طور کامل در اختیار دولت قرار می‌گیرد.

وی با اشاره کمبود اعتبار شهرداری‌ها در کشور، تصریح کرد: در شرایط کنونی بخش اعظمی از شهرداری‌ها قادر به پرداخت حقوق کارکنان خود نیستند.

آذین ادامه داد: در نشست امروز مقرر شد تا کمیته‌ای مشترک از شورای عالی استان‌ها و کمیسیون اصل 90 برای بررسی مشکلات حوزه شهرداری‌ها و شوراهای شهر  تشکیل شود، همچنین بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است که در نشست‌های آینده مقامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شورای عالی استان‌ها برای بررسی مشکلات روستاها حاضر شوند.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس، افزود: همچنین در نشست امروز نامه محمدعلی پورمختار رئیس این کمیسیون به ایوبی معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح و بررسی شد که بر اساس آن پورمختار خواستار جلوگیری از اکران فیلم‌های مرتبط با فتنه 88 تا زمان رسیدگی به اعتراضات و شکایات مربوطه شد./

پایان پیام

نظر شما