شناسهٔ خبر: 15543107 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیر روابط عمومی اداره ارشاد استان گلستان:

تئاتر تنها هنری است که بدون مخاطب نمی‌تواند نفس بکشد

ایلنا: استقبال باشکوه هنرمندان، به ویژه پیشکسوتان و جوانان در بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استان گلستان باعثشده تا چراغ تئاتر در استان روشن بماند و تنور این هنر فاخر همچنان داغ باشد.

صاحب‌خبر -

ایلنا: مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: جشنواره‌های تئا‌تر بهانه ایست تا تجربیات و دانش در اختیار، بین نسل‌ها رد و بدل شود.

به گزارش ایلنا از گرگان؛ علی کبیر در حاشیه بیست و چهارمین جشنواره تئا‌تر استان گلستان در تالار فخرالدین اشعد گرگانی گفت: استقبال با شکوه هنرمندان، به ویژه پیشکسوتان و جوانان در بیست و چهارمین جشنواره تئا‌تر استان گلستان باعثشده تا چراغ تئا‌تر در استان روشن بماند و تنور این هنر فاخر همچنان داغ باشد.

وی گفت: سطح کیفی و کمی جشنواره بیست و چهارم بسیار بالاست و این نشان می‌دهد که علاقمندان تئا‌تر بر روی کارهای خود سرمایه گذاری کردند. سرمایه نه به معنای مادی، بلکه زمانی است که آن‌ها از تجربیات و دانش پیشکسوتان این هنر آموخته‌اند و امروز با به روی صحنه بردن آن، تماشاچیان را خوشحال بر روی صندلی‌های تالار نگه می‌دارند.

وی به اجرای فشرده هفت کار در سه روز اشاره کرد و افزود: این بیانگر آن است که عوامل فنی تالار نیز افرادی ماهر و توانمندند و کار‌ها به صورت حرفه‌ای آماده و اجرا می‌شود.

کبیر هنر نمایش را هنری زنده و پویا خواند و افزود: تئا‌تر تنها هنری است که بدون مخاطب نمی‌تواند نفس بکشد، و امروز حضور تماشاچیان این هنر، باعثشده تا زنده گی تئا‌تر استان نمایان باشد.

مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان این حضور را نشانهٔ رضایتمندی تماشاچیان از جشنواره اعلام کرد و تصریح کرد: انصافا استان گلستان و به ویژه گرگان، میزبان خوبی برای برگزاری چنین رویدادهای هنری است. برگزاری جشنواره‌های ملی و بین المللی این نیاز را مرتفع کرده و تماشاچیان نیز با حضور خود نشان داده‌اند که نیازمند چنین جشنواره‌هایی هستند.

وی اشاره کرد که گلستان از دیر باز مهد تئا‌تر ایران بوده و امروز این حس را لمس می‌کنیم.

کبیر در پایان به هنرمندان حاضر در جشنواره‌ها توصیه کرد که به همین مقدار بسنده نکنند و خود را برای اجرا در جشنواره‌های ملی و بین المللی آماده کنند.

نظر شما