شناسهٔ خبر: 1549432 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتدال | لینک خبر

بازیهای آسیایی اینچئون

رقابت های ورزشکاران ایرانی در روز یازدهم

به گزارش اعتدال ، در یازدهمین روز از هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی اینچئون کاروان ایران روز پرکاری را پشت سر می گذارد و ملی پوشان در 8 رشته دوچرخه سواری، تکواندو، بوکس، تنیس روی میز،قایقرانی، دوومیدانی، کشتی فرنگی و کبدی به رقابت پرداختند. کاروان ورزشی ایران توانست در این روز با 4 مدال طلای اخلاقی و علیاری در کشتی فرنگی، حدادی در پرتاب دیسک و حجی زواره در تکواندو جمع مدال های طلای خود را به عدد 14 برساند.

صاحب‌خبر -

نتایج ملی پوشان ایران در روز یازدهم  تا کنون به شرح زیر است:

دوومیدانی
ده گانه مردان:

دوی 100 متر: هادی سپهرزاد در ماده 100 متر با زمان 11 ثانیه و 14صدم ثانیه در گروه دوم این رقابت ها دوم شد اما در مجموع عنوان هفتم را کسب کرد.

پرتاب وزنه: سپهرزاد در پرتاب وزنه با 15 و 78 سانتیمتر عنوان نخست را کسب کرد.

پرش طول: سپهرزاد در پرش طول هم با 6متر و71 صدم متر عنوان نهم را کسب کرد.

هادی سپهرزاد در پرش ارتفاع با ثبت حد نصاب یک متر و 90 سانتی‌متر، هشتم شد.

هادی سپهرزاد در ماده دوی 400 متر نیز عنوان چهارم را کسب کرد.


پرتاب دیسک:

حدادی بار دیگر طلا گرفت

مسابقات پرتاب دیسک بازی‌های آسیایی ظهر امروز برگزار شد و دوومیدانی ایران در این بخش دو نماینده به نام های احسان حدادی و محمد صمیمی داشت.

احسان حدادی که پیش از آغاز بازی‌ها در اردوهای کیش، روسیه و آلمان حضور داشت، در پرتاب نخست دیسک را 56 متر و 37 سانتی پرتاب کرد و در پرتاب دوم هم رکورد 65 متر و 11 سانتی متر را به نام خود ثبت کرد.

پرتاب سوم وی خطا بود و در پرتاب چهارم نیز رکورد 63 متر و 77 سانتی متر را ثبت کرد و پیش از پایان رقابت‌ها، طلای خود را قطعی کرد.

پرتاب پنجم وی 64 متر و 89 سانتی متر بود و حدادی در پرتاب ششم نیز رکورد 64 متر و 47 سانتی متر را ثبت کرد.

 



محمد صمیمی یکی از ملی‌پوشان پرتاب دیسک دوومیدانی ایران در بازی‌های آسیایی به رقابت با حریفان خود پرداخت.

وی در ۲ پرتاب اولش خطا کرد و در پرتاب سومش رکورد 60 متر و 37 سانتی‌متر را ثبت کرد و پرتاب چهارم و پنجم این پرتابگر هم با خطا همراه بود.

وی در پرتاب آخر خود رکورد 57 متر و 56 سانتی‌متر را ثبت کرد و از رسیدن به مدال بازماند.


دوی 200 متر بانوان:

مریم طوسی به فینال 200 متر صعود کرد.


مریم طوسی با زمان 23 ثانیه و 66 صدم ثانیه به فینال ماده دوی 200 متر بازی های آسیایی 2014 صعود کرد. طوسی با ثبت این رکورد، در رده دوم گروه یک مرحله مقدماتی قرار گرفت و فینالیست شد.

دونده سرعتی ایران پیش از این به فینال دوی 100 متر نیز صعود کرده بود و در نهایت در رده ششم قرار گرفت.

دوی 200 متر مردان:

مسابقه مرحله مقدماتی دوی 200 متر مردان در بازی‌های آسیایی ظهر امروز برگزار شد و  حسن تفتیان یکی از نمایندگان کشورمان به رقابت با حریفان پرداخت.

تفتیان که در دوی 100 متر به فینال بازمانده بود در 200 متر با رکورد 21 ثانیه و 39 صدم ثانیه  در گروه خود دوم شد و به نیمه نهایی صعود کرد.

ابارقی هم جواز حضور در نیمه نهایی را کسب کرد.


پرش طول:

محمد ارزنده، ملی پوش پرش طول ایران امروز در بازی‌های آسیایی رقابت خود را برگزار کرد و در پایان با کسب جایگاه ششم به کار خود پایان داد.

ارزنده در پرش نخست خود 7 مت رو 47 متر را ثبت کرد و پرش‌های دوم و سوم وی مشابه و 7 متر و 53 سانتی متر بود.

پرش چهارم وی نیز 7 متر و 56 سانتی متر بود. پرش های پنجم و ششم ارزنده هم 7 متر و 53 سانتی متر و 7 متر و 34 سانتی متر را ثبت کرد.


دوی 800 متر:

مرادی انصراف داد

سجاد مرادی که با درد در ناحیه آشیل پا راهی بازی‌های آسیایی شده بود و امید زیادی داشت تا در این رقابت‌ها شرکت کند امروز باید در ماده 800متر مسابقه می‌داد اما به دلیل درد شدید انصراف خود را اعلام کرد.

پیش از این هم پزشکان به او توصیه کرده بودند که نباید در مسابقات حاضر شود.

کشتی فرنگی

وزن 71 کیلوگرم: عبدولی مغلوب ناداوری داوران شد و برنز گرفت

سعید عبد ولی دارنده مدال طلای پیکارهای کشتی فرنگی سال 2011 استانبول ترکیه که با نادآوری امروز (سه شنبه) از صعود به فینال بازماند در دیدار رده بندی وزن 71 کیلوگرم با پیروزی برابر حریف هندی صاحب مدال برنزی شد که برای همه ملت ایران رنگ طلا دارد.

سعید عبد ولی در دیدار رده بندی وزن 71 کیلوگرم امروز بعد از ظهر سه شنبه در حالی که انگشت دستش شکسته شده بود برابر باداو از هند قرار گرفت و با نتیجه 6 بر صفر حریف خود را شکست داد و صاحب مدال برنز شد.

عبد ولی که سابقه قهرمانی در بازیهای آسیایی 2010 گوانگژو چین را دارد در این دوره هم قصد داشت تا با راهیابی به فینال وزن 71 کیلوگرم تعداد مدالهای طلای خود در بازیهای آسیایی را دو برابر کند.

وی در رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در سال 2014 عنوان سوم را کسب کرده بود.

عبد ولی در رقابت های کشتی فرنگی وزن 71 کیلوگرم در بازیهای آسایی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل ماکسات یرژپوف از قزاستان دارنده مدال های نقره و برنز آسیا با نتیجه 4 بر یک به برتری دست یافت.

وی در مرحله نیمه نهایی مقابل جی هیون جونگ از کره جنوبی (دارنده مدال طلای المپیک 2004 آتن، دارنده دو مدال برنز جهان، نایب قهرمان بازی های آسیایی گوانگژو و قهرمان آسیا) با ناداوری محض و دخالت مستقیم مقابل کشتی گیر کشور میزبان با نتیجه 9 بر 6 سزاورانه از صعود به دیدار فینال بازماند.

امروز یکی از بی سابقه ترین نادآوری های کشتی در سطح جهان در خصوص سعید عبد ولی ملی پوش شایسته و قدرتمند ایران اعمال شد که باعث شد کشتی صد درصد برنده وی مقابل حریف نامدار کره ای که با 5 فیتو درست و صحیح با مایه سروگردن که با لیفت از خاک همراه بود و در نهایت ضربه فنی قانونی و بدون نقص را به دنبال داشت را مردود اعلام کرده و با دادن 4 امتیاز باد آورده ناشی از یک عکس العمل بدون امتیاز به او پیروزی حریف کره ای را رقم زد.

این نادآوری با دخالت مستقیم کیم رییس شورای کشتی آسیا، میخالوف و طاهر غلام اف ازبکستانی رای بر خلاف قوانین برگردانده شد و حتی داوران در ادامه چهار امتیاز نیز به حریف کره ای تقدیم کردند تا کلکسیون خوش خدمتی خود را کامل کنند.

بی شک مدال اصلی سعید عبد ولی از دید همگان و جامعه کشتی طلا است.

 


وزن 80 کیلوگرم: اخلاقی طلایی شد

قابت‌های کشتی فرنگی بازی‌های آسیایی در 4 وزن اول از صبح امروز آغاز شده است که حبیب‌الله اخلاقی نماینده وزن 80 کیلوگرم کشورمان با پیروزی در دیدار نهایی مقابل حریف ژاپنی به مدال طلا دست یافت.

در وزن 80 کیلوگرم حبیب‌الله اخلاقی بعد از پیروزی 9 بر یک مقابل در دور نخست (مرحله یک‌چهارم نهایی) مقابل جعفر خان از قطر راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله نیز با نتیجه 9 بر صفر از سد بسیکی سالدادزه، نایب قهرمان آسیا از ازبکستان گذشت و فینالیست شد. اخلاقی در فینال نیز با نتیجه 5 بر یک مقابل تاسوکاسا تسوروماکی، نایب قهرمان بازی‌های آسیایی گوانگجو از ژاپن به پیروی رسید و مدال طلا را بر گردن آویخت.

طلای اخلاقی سیزدهمین طلای کاروان ورزشی ایران در این رقابت‌ها بود. اخلاقی در بازی‌های آسیایی گوانگجو نیز به مدال طلا رسیده بود.

وی سابقه قهرمانی در رقابتهای قهرمانی کشتی فرنگی سال 2012 گومی کره جنوبی را دارد.

 



وزن 98 کیلوگرم: علیاری هم طلا گرفت

در ادامه رقابت‌های کشتی فرنگی بازی‌های آسیایی در 4 وزن اول که از صبح امروز آغاز شده است، مهدی علیاری نماینده وزن 98 کیلوگرم کشورمان نیز با پیروزی در دیدار ‌نهایی مقابل حریف چینی به مدال طلا دست یافت.

مهدی علیاری در وزن 98 کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و مرحله یک‌چهارم نهایی با نتیجه 9 بر یک مقابل نوزات صالح از سوریه به برتری رسید و گام به نیمه‌نهایی گذاشت. وی در این مرحله نیز با نتیجه 3 بر یک از سد یرولان ایسکاکوف دارنده مدال‌های طلا و نقره آسیا از قزاقستان گذشت و فینالیست شد. علیاری در فینال نیز در کمتر از 2 دقیقه دی ژیائو، دارنده مدال‌های نقره و برنز قهرمانی آسیا از چین را شکست داد و طلایی شد.

 


دوچرخه سواری:

فراز شکری و پرویز مردانی دو دوچرخه سوار ایران در مسابقات کوهستان هفدهمین دوره بازی های آسیایی به ترتیب در مکان های نهم و دهم قرار گرفتند.

در این مسابقه شکری به علت پاره شدن زنجیر و مردانی به خاطر پنچر شدن دوچرخه خود زمان زیادی را از دست دادند و از رقبای خود عقب افتادند.

کبدی بانوان:


تیم ملی کبدی بانوان ایران در دومین دیدار خود در بازی های آسیایی 2014 با اقتدار برابر چین تایپه به برتری رسید.

تیم کبدی بانوان که در نخستین دیدار خود موفق شده بود ژاپن را از پیش رو بردارد در این دیدار نیز با نتیجه 43 بر 19 به برتری رسید.

در این دیدار طاهره تیره گر بازیکن شماره 12 تیم کشورمان از ناحیه زانو دچار آسیب دیدگی شدیدی شد.

تیم کبدی بانوان ایران با این پیروزی مدال برنزش قطعی شد و فردا برای سرگروهی به مصاف تیم تایلند نایب قهرمان دوره گذشته خواهد رفت.

کبدی مردان:

تیم ملی کبدی ایران در دومین دیدار خود در هفدهمین دوره بازیهای آسیایی اینچئون به مصاف تیم کره جنوبی رفت و توانست حریف را با نتیجه 41 بر 22 از پیش روی بردارد.

تیم ملی کبدی با شکست کره جنوبی مدال برنزش قطعی شد و فردا برای صدرنشینی در گروه خود به مصاف ژاپن می رود.

ملی پوشان کبدی در مرحله بعد به مصاف یکی از تیم های هند یا پاکستان خواهد رفت که تا دو ساعت دیگر این دو تیم با هم مسابقه می دهند.

تیم ملی کبدی ایران در نخستین دیدار نیز که ششم مهرماه برگزار شده بود، مالزی را با نتیجه 56 بر 22 شکست داده بود.

قایقرانی:

احمد احمدی تنها نماینده ایران در رشته بادبانی در پایان 12 دور از برگزاری این مسابقه جایگاه نهم را کسب کرد.
 

تکواندو مردان:

حجی زواره اولین طلای تکواندو و یازدهمین طلای ایران را کسب کرد

مسعود حجی زواره تکواندو کار وزن منهای 74 کیلوگرم ایران با پیروزی مقابل نماینده ازبکستان اولین طلای تکواندوی ایران در مسابقات آسایی اینچئون را کسب کرد.

مسعود حجی زواره در راند چهارم و با کسب امتیاز طلایی توانست حریف ازبک خود را شکست دهد و یازدهمین مدال طلا را برای کاروان ایران به ارمغان بیاورد.

در پایان روز اول مسابقات تکواندوی هفدهمین دوره بازیهای آسیایی 2014 اینچئون در فینال وزن 74- کیلوگرم مردان مسعود حجی زواره "نیکیتا رافالویچ" ازبکستانی را شکست داد و طلایی شد.

در راند اول دو مبارز با احتیاط کار را دنبال کردند تا امتیاز از دست ندهند و این راند بدون کسب امتیاز به پایان رسید،حجی‌زواره در تایم دوم یک امتیاز گرفت و البته با دو اخطار یک امتیاز از دست داد. در ادامه تکواندوکار ازبک هم اخطار دیگری گرفت و نماینده ایران 2 بر یک پیش افتاد. در ادامه مبارزه 2 بر 2 شد و در حالی که حجی‌زواره یک ضربه سر به حریف زد این امتیاز محسوب نشد. تا کار به راند طلایی کشیده شود.

در راند طلایی حجی‌زواره امتیاز اول را گرفت و با قهرمانی اولین طلای تیم تکواندو را به دست آورد.

وی برای رسیدن به این مرحله در دور اول "دوانگ" از ویتنام، "جاسوانت"از هند و "موریسون" از فیلیپین را شکست داده بود.

حجی زواره مسابقات قهرمانی آسیا در 2010 قزاقستان طلا و در مسابقات 2012 ویتنام نقره گرفت.

 

یوسف کرمی در وزن منهای 87 کیلوگرم برابر جاشور بایکوزف از ازبکستان قرار گرفت که با نتیجه 5 بر 4 مغلوب حریف خود شد اما به دلیل راه نیافتن حریف ازبکی به فینال، یوسف کرمی دارنده مدال برنز المپیک لندن وداع زودهنگامی با بازیهای آسیایی اینچئون داشت.


تکواندو بانوان:

کسب مدال برنز توسط سوسن حاجی پور

سوسن حاجی پور از راهیابی به دیدار نهایی وزن منهای 53 کیلوگرم تکواندو بازیهای آسیایی بازماند. حاجی پور با شکست 5 بر صفر مقابل حریف چین تایپه ای خود نتوانست به فینال این وزن راه یابد. با این شکست حاجی پور به کسب مدال برنز این وزن بسنده کرد.
سوسن حاجی پور در اولین مبارزه خود طی سه راند با نتایج 2 بر صفر، 4 بر یک و 9 بر 3 فاریزا از قزاقستان را مغلوب کرده بود.

حاجی پور در دومین مبارزه خود ودر مرحله یک چهارم نهایی برابر ساریتا فونگسری از تایلند در سه راند با حریف به نتیجه 6 بر 6 به پایان رسید که در راند طلایی نماینده کشورمان موفق شد با کسب یک امتیاز این دیدارحساس و نفسگیر را با پیروزی پشت سر بگذارد و راهی نیمه نهایی شد.

 

 

تنیس روی میز:

رقابتهای تنیس روی میز بازی‌های آسیایی از صبح امروز آغاز شد که طی آن تیم ملی ایران متشکل از نوشاد عالمیان و افشین نوروزی در نخستین بازی خود به مصاف قطر رفت و این تیم را در سه ست متوالی از پیش روی برداشت.


بوکس:

دلاوری و مظاهری به نیمه نهایی صعود کردند

 

جاسم دلاوری نماینده وزن به اضافه 91 کیلوگرم تیم ملی بوکس با پیروزی برابر حریفی از کشور میزبان به مرحله نیمه نهایی بازی های آسیایی راه یافت.

جاسم دلاوری در مرحله یک چهارم نهایی برابر کیم یون از کره جنوبی قرار گرفت و پس از سه راند مبارزه حریف خود را شکست داد.

دلاوری در مرحله نیمه نهایی حریفی از ازبکستان را پیش رو خواهد داشت.

این بوکسور در اولین مبارزه خود چهارم مهرماه (جمعه گذشته) با پیروزی مقابل نماینده گوانجمینگ گو از چین به مرحله یک چهارم نهایی بازی های آسیایی صعود کرد.

سجاد محرابی نماینده وزن 75 کیلوگرم تیم ملی بوکس با شکست مقابل بوکسور قزاقستان از دور رقابت‌ها حذف شد.

یازدهمین روز از هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی اینچئون در حالی پیگیری می‌شود که امروز سجاد محرابی نماینده وزن 75 کیلوگرم تیم ملی بوکس در دومین مبارزه خود با شکست مقابل نماینده قزاقستان از دور رقابت‌ها حذف شد.

محرابی در نخستین مبارزه خود به مصاف نماینده فلسطین رفت و با شکست حریف به جمع هشت نفر برتر راه یافت.

در ادامه مسابقات بوکس در مرحله یک چهارم نهایی علی مظاهری در وزن 91 کیلوگرم به مصاف حریف مغولستانی رفت و با اقتدار موفق به شکست او شد. با این پیروزی علی مظاهری توانست به مرحله نیمه نهایی راه یابد و مدال برنز خود را قطعی کند.

 

جدول توزیع مدال مسابقات

 

نظر شما