شناسهٔ خبر: 15494117 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

ترامپ، بیت‌المقدس را پایتخت اسرائیل معرفی کرد!

نخست‌وزیر اسرائیل، چهارم مهر ماه در آمریکا، دیداری با دو نامزد اصلی انتخابات آمریکا، هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ، داشته‌است. در گفت‌وگوها میان او و نامزدهای دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه، مسأله توافق اتمی ایران نیز مطرح شده‌است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از بی‌بی‌سی، در دیدار میان بنیامین نتانیاهو و دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه، آن‌ها در مورد «توافق اتمی، مبارزه با داعش و بسیاری دیگر از نگرانی‌های دیگر امنیتی در منطقه» گفت‌وگو کرده‌اند.

در بیانیه کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ گفته شده او به نخست‌وزیر اسرائیل وعده داده است در صورت انتخاب شدن به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا، «همکاری‌های فوق‌العاده راهبردی، فناوری و نظامی» میان دو طرف انجام خواهد.

همچنین رویترز اعلام کرده که ترامپ به نتانیاهو وعده داده است که دولت احتمالی وی، «شهر اورشلیم (بیت‌المقدس) را به عنوان مرکز اسرائیل به رسمیت خواهد شناخت.»

موضوع ایران در دیدار دیگر نخست‌وزیر اسرائیل، با هیلاری کلینتون، نامزد حزب دمکرات نیز مطرح شده‌است.

در بیانیه کارزار انتخاباتی خانم کلینتون، گفته شده دولت او -درصورت پیروزی در انتخابات- «متعهد به ادامه همکاری‌های نزدیک با اسرائیل، در جهت اجرا و پیاده‌سازی توافق اتمی با ایران» خواهد بود.

هیلاری کلینتون، که در دولت نخست اوباما، وزیر خارجه بود، از موافقان توافق اتمی به شمار می‌رود و در عین حال تاکید کرده است که تهران برای کوچک‌ترین مورد از نقض آن «باید حساب پس دهد» و «اگر لازم باشد در این زمینه از زور استفاده خواهد کرد.»

دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون، هر دو در جریان کارزار انتخاباتی خود، از برخی واکنش‌ها در قبال عملکرد ایران، از جمله در مورد برنامه موشکی یا رویارویی‌هایی دریایی سخن گفته‌اند.

نظر شما