شناسهٔ خبر: 1536763 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتدال | لینک خبر

روز طلایی ایران در بازیهای آسیایی

نتایج امروز ورزشکاران ایران در اینچئون

در دهمین روز از هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی اینچئون کاروان ایران روز پرکاری را پشت سر می گذارد و ملی پوشان در 9 رشته قایقرانی، والیبال، بوکس، دوومیدانی، کشتی آزاد و هندبال به رقابت بپردازند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اعتدال ، در دهمین روز از هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی اینچئون کاروان ایران روز پرکاری را  پشت سر می گذارد و ملی پوشان در 9 رشته قایقرانی، والیبال، بوکس، دوومیدانی، کشتی آزاد و هندبال  به رقابت بپردازند.
نتایج ملی پوشان ایران در روز دهم  تا کنون به شرح زیر است:

دوومیدانی

هفت گانه زنان:

پرش ارتفاع: سپیده توکلی در پرش طول دو بار خطا کرد و در حرکت سوم 4 متر و 4 سانتی متر پرید تا تنها 317 امتیاز از این ماده بدست آورد. توکلی در بین یازده شرکت کننده آخر شد

پرتاب نیزه:  سپیده توکلی در بخش پرتاب نیزه با ثبت رکورد 39 متر و 32 سانتی‌متر پنجم شد. وی 654 امتیاز کسب کرد.

هند بال

تیم ملی هندبال کشورمان که به مرحله نیمه نهایی مسابقات هندبال بازی‌های آسیایی صعود کرده بود، صبح امروز در این مرحله به مصاف قطر رفت و در پایان با نتیجه 29 بر 21 بازی را واگذار کردند و از رسیدن به فینال بازماندند.
قطری‌ها در این بازی از ابتدا از ایران پیش بودند و توانستند نیمه نخست را 13 بر 10 از پیش روبردارند.
در نیمه دوم هم برتری از آن قطری‌ها بودند و در پایان به پیروزی رسیده و راهی فینال شدند.
شاگردان ماچک با این نتیجه برای کسب مدال برنز باید به مصاف بازنده دیدار کره جنوبی و بحرین بروند.
ملی پوشان کشورمان در دور مقدماتی مقابل هنگ کنگ، کویت به برتری رسیدند و به مرحله یک چهارم نهایی رفتند.
شاگردان ماچک در این مرحله با دو شکست مقابل عمان و کره‌جنوبی امید کمی برای صعود داشتند، اما در بازی آخر با برتری مقابل عربستان توانستند جواز حضور در نیمه نهایی را کسب کنند.

قایقرانی

فینال کایاک تک نفره 1000 متر مردان: احمدرضا طالبیان پس از پاروزن ازبکی از خط پایان عبور کند و صاحب مدال نقره بازیهای آسیایی شد. وی 3 دقیقه و 44 ثانیه و 155 هزارم را ثبت کرد.

 

فینال کانوی تک نفره 1000 متر مردان: در ادامه رقابت‌های قایقرانی در بازی‌های آسیایی امروز (دوشنبه) شاهو ناصری در کانوی تک نفره هزارمتر به رقابت با پاروزنانی از کره جنوبی، قزاقستان، چین، ازبکستان، چین تایپه، اندونزی، هند و تاجیکستان پرداخت و در نهایت پنجم شد.

 

فینال کایاک تک نفره 500 متر زنان: در فینال مسابقات قایقرانی کایاک 500 متر زنان، آرزو حکیمی در خط 2 مسابقه داد که در رقابتی بسیار نزدیک در صدم ثانیه مدال برنز را از دست داد و چهارم شد.

فینال کایاک دونفره 1000 متر مردان:  

فینال کانوی دونفره 1000 متر مردان: ملی‌پوشان کانوی دو نفره در مسافت هزارمتر به مصاف حریفان رفتند. ایران با ترکیب پژمان دیوسالار و سیدکیا اسکندانی به رقابت پرداخت و با زمان 4:09.020 در جایگاه هفتم قرار گرفتند.

 

کایاک 4 نفره 1000 متر مردان: تیم ایران با ترکیب احمدرضا طالبیان، حمیدرضا ترکی، فرزین اسدی و امین بوداغی به عنوان چهارم دست یافت.


والیبال

تیم ملی والیبال ایران از سد میزبان گذشت

تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدار مرحله دوم بازی‌های آسیایی با نتیجه 3 بر یک کره جنوبی را شکست داد. بازی 2 تیم ایران و کره را می‌توان فینال زودرس و یک دیدار خارج از جدول از نامید. صعود هر 2 تیم به جمع 8 تیم برتر از پیش قطعی شده بود و تیم‌ها برای دفاع از قدرت خود در قاره آسیا به میدان رفتند.

کره‌ای‌ها پس از ناکامی در مسابقات قهرمانی جهان به دنبال مدال طلای بازی‌های آسیایی در خانه بودند و شاگردان اسلوبودان کواچ نیز که به نیمه نهایی رقابت‌های قهرمانی جهان نرسیدند با تیم اصلی به اینچئون آمدند تا جای تنها جامی را که در فدراسیون والیبال خالی بود با قهرمانی بازی‌های آسیایی پر کنند.

بازیکنان ایران در ست‌های اول و دوم این دیدار با نتایج 25 بر 21، 25 بر 19 پیروز شدند. شاگردان پارک کی وون در ست اول حتی از ایران پیش بودند اما بازیکنان ایران با خونسردی و ارائه یک بازی منطقی و کم اشتباه در این 2 ست به پیروزی رسیدند. در ست سوم اما بازیکنان کره حملات بیشتری انجام دادند و توانستند 25 بر 23 به پیروزی برسند تا نخستین ست باخته ایران در بازی‌های آسیایی 2014 به نام میزبان ثبت شود. بازیکنان ایران تا پایان ست سوم 38 امتیاز از حمله، 5 امتیاز از دفاع، 3 امتیاز از سرویس و 27 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کردند در حالی که بازیکنان کره 39 امتیاز از حمله، 3 امتیاز از دفاع، 3 امتیاز از سرویس و 20 امتیاز از اشتباهات ایران به دست آورده بودند.

در ست چهارم با زیاد شدن اختلاف امتیازات ایران، پارک کی وون، سرمربی پیشین تیم ملی ایران عصبی شد و همین موضوع، یک کارت زرد برای او داشت. تیم ایران در تکرار فینال مسابقات قهرمانی آسیا 2013 باز هم موفق به شکست کره شد. ست چهارم با نتیجه 25 بر 19 به سود ایران به پایان رسید.

در دیگر دیدار این مرحله تیم چین با نتیجه 3 بر صفر مغلوب ژاپن شد. تیم ایران، فردا سه‌شنبه استراحت می‌کند تا برای بازی در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات (چهارشنبه نهم مهرماه) آماده شود.

بوکس

قاسمی‌پوراز بوکسور ترکمنستان شکست خورد
مسابقات بوکس بازی‌های آسیایی اینچئون عصر امروز (دوشنبه) با رقابت بوکسورها در مرحله یک چهارم نهایی اوزان مختلف پیگیری شد.
 در یکی از دیدارها و در مرحله یک چهارم نهایی وزن 69 کیلوگرم امین قاسمی‌پور در سالن بوکس ورزشگاه سئونهاک به مصاف سردار هودای بیراموف از ترکمنستان رفت. در این مسابقه قاسمی‌پور با نتیجه 3 بر صفر مقابل بوکسور ترکمنستانی شکست خورد.

پیروزی روزبهانی در برابر حریف هندی

 احسان روزبهانی نماینده وزن 81- کیلوگرم تیم ملی بوکس به مصاف "اولدپ‌ سینگ" نماینده هند رفت و با شکست حریفش به مرحله نیمه نهایی راه یافت. روزبهانی پس از صعود به نیمه‌نهایی در صحبت‌های خود اظهار داشت: در دیدار بعدی باید انتقام شکست المپیک را از بوکسور قزاق بگیرم. اگر حربف قزاق را ببرم قول طلا می دهم.

 

کشتی آزاد

اسماعیل‌پور هشتمین طلای ایران را کسب کرد

آزادکار وزن 61 کیلوگرم کشورمان به مقام قهرمانی بازی‌های آسیایی اینچئون رسید.
مسعود اسماعیل‌پور ملی‌پوش وزن 61 کیلوگرم کشورمان در فینال کشتی آزاد بازی‌های آسیایی به مصاف حریف هندی خود رفت و با نیتجه 6 بر 4 پیروز شد و به مدال طلای بازی‌های آسیایی رسید.


عزت الله اکبری به نقره بسنده کرد
عزت‎الله اکبری کشتی گیر وزن 74 کیلوی ایران که امروز در رقابتی شدید و خسته‎کننده حریف کره‌ای را شکست داده بود، در فینال موفق به برد مقابل کشتی‎گیر ازبکستان نشد و به مدال نقره این مسابقات بسنده کرد.

 

میثم مططفی جوکار نهمین مدال را برای ایران به ارمغان آورد

آزاد کار وزن 84 کیلوگرم کشورمان توانست با غلبه بر حریف قزاق خود در چارچوب مسابقات کشتی بازیهای آسیایی اینچئون به مدال طلا دست یابد . میثم مصطفی جوکار در این مسابقه با نتیجه 14-4پیروز شد .

 پرویز هادی مدالهای طلای ایران را دو رقمی کرد

در فینال وزن 125کیلوگرم کشتی آزاد پرویز هادی در برابر دولت شبان بای از قزاقستان قرار گرفت . وی توانست با نتیجه 6-1 این کشتی را شکست دهد و چهارمین مدال طلای کشتی آزاد و دهمین مدال طلای کاروان ایران را کسب کند .

تیم ملی کشتی آزاد ایران جمعا 4 مدال طلا و یک نقره از این رقابت ها بدست آورد.

نظر شما