شناسهٔ خبر: 1535071 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

حجتی اعلام کرد؛

۲ هزار گونه گیاهان دارویی در مراتع ایران وجود دارد

ایران دارای مزیت انحصاری در تولید گیاهان دارویی است و از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی فراهم نمودن بستر تولید مواد خام برای صنعت گیاهان دارویی است.

صاحب‌خبر -

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۲ هزار گونه گیاهان دارویی در مراتع ایران وجود دارد که ۱۲۳ گونه آن در جهان منحصر به فرد است.

به گزارش ایلنا، وزیر جهاد کشاورزی در دومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران که با حضور معاون علمی و فناوری و معاون اول رئیس جمهور گشایش یافت، با بیان اینکه ۲ هزار گونه گیاهان دارویی در مراتع ایران وجود دارد افزود: ۱۲۳ گونه از این گیاهان در جهان منحصر به فرد هستند.

وی اظهار کرد: ایران دارای مزیت انحصاری در تولید گیاهان دارویی است و از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی فراهم نمودن بستر تولید مواد خام برای صنعت گیاهان دارویی است.

حجتی ادامه داد: بهره‌برداری از مراتع برای تولید و زارعت گیاهان دارویی به عنوان شیوه‌ای جدید و اقتصادی در نظام بهره‌برداری مراتع از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی است.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: خداوند حکیم قادر و متعال حجت را بر ما تمام کرده است. علی‌رغم اینکه گاهی فکر می‌کنیم مملکت‌مان دچار نارسایی‌هایی است اما زمانی که در گوشه و کنار آن اندکی تامل و فکر می‌کنیم می‌بینیم در جای جای آن خداوند بزرگ امانت‌های زیادی را برای ما قرار داده و این ما هستیم که باید به شایستگی از آنها استفاده کنیم.

حجتی ادامه داد: در زمینه این نمایشگاه بنده فکر می‌کنم ما منحصر به فردترین کشوری هستیم که بستر تولید گیاهان دارویی را از نظر گونه‌های متفاوت داریم.

وی با اشاره به تنوع اقلیم و گونه‌های متفاوت گیاهان در کشور گفت: خداوند همه آنچه را باید در اختیار ما قرار می‌داده قرار داده، ما در زمینه گیاهان دارویی به بو، رنگ و خواص نیاز داریم که همه اینها برای ما مهیا است.

نظر شما