شناسهٔ خبر: 15311813 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

90/ هندبالي ها خواهان بازگشت رحيمي

هندبال ايران داشته هاي خوبي دارد، بازيکنان مستعدي دارد که توانايي هاي شان را بارها و بارها نشان داده اند همين بس که هندبال در حال حاضر در رشته هاي ورزشي سرآمد صادر کردن بازيکن به ليگ هاي خارجي است!

صاحب‌خبر -

سعيده فتحي

هندبال ايران داشته هاي خوبي دارد، بازيکنان مستعدي دارد که توانايي هاي شان را بارها و بارها نشان داده اند همين بس که هندبال در حال حاضر در رشته هاي ورزشي سرآمد صادر کردن بازيکن به ليگ هاي خارجي است! اين يعني هندبال داشته هايي دارد که از آنها درست بهره نمي برد که اگر مي برد الان جايگاه آن بسيار بالاتر از اين بود.

هندبال ايران در طي سال هاي گذشته همچون بسکتبال از عدم مديريت درست ضربه خورد. رفت و آمدهاي مديراني که در حد اين رشته نبودند باعث عقبگرد آنها شد. زماني که ابوالحسن مهدوي آمد خيلي ها اميدوار شدند و پيش خود چنين مي پنداشتند که حاجي مهدوي ، هندبال  را از اين گرداب نجات خواهد داد. حاجي مهدوي هندبالي ها تا آنجايي که در توانش بود تلاش کرد اما اين تلاش کافي نبود و اتفاق خاصي براي آنها نيفتاد تا اينکه او هم استعفا داد و حالا سرپرست، سکان اين رشته را بدست گرفته تا رئيسي ديگر انتخاب شود.

هندبال ما نه ليگ درستي دارد نه اسپانسر اما بازيکناني دارد که سرشار از استعداد و توانايي هستند. شايد باورتان نشود اگر بگوييم هيچ رشته اي در ايران به جز فوتبال به اندازه هندبال لژيونر ندارد. رشته اي كه شايد خيلي اوقات صدا و سيما نسبت به پخش آن خست مي ورزد و نهادهاي خصوصي هنوز ميل چنداني به سرمايه گذاري در آن ندارند. هرچند مثل خيلي از رشته هاي ديگر هنوز راه زيادي تا سعادت دارد اما با اين حال برخي ويژگي هاي آن نشان دهنده آينده درخشانش است. اگر مديريت درستي بر اين رشته حاکم شود و بازيکنان و ليگ آن سازماندهي شوند بدون شک هندبال مي تواند سري در ميان سرها درآورد.

اين روزها حال اکثر بازيکنان هندبال خراب است، خيلي از ملي پوشان تيم ندارند و تنها عده اي که توانسته اند لژيونر شوند وضعيتي به مراتب بهتر از بقيه دارند اما آنها هم نگران ديگر هندبالي ها هستند. سجاد استکي که اين روزها در روماني دست به توپ است فکرش درگير ديگر هندبالي هاست و مي گويد از اينکه مي بينم رفقايم بي تيم مانده اند غصه مي خورم!

سجاد يکي از بهترين هندباليست هاي ايران است که از رده نوجوانان هميشه درخشيده و عناوين بهترين گلزن را از آن خود کرده، او اين روزها در کنار برادر بزرگترش اله کرم و عليرضا موسوي در روماني به سر مي برد و در مسابقات باشگاه هاي اروپا همراه با تيم دينامو بخارست حضور مي يابد. مثلث بازيکنان ايراني در روماني سروصدا به پا کرده است. امروز با سجاد استکي صحبت کرديم که حرف هاي او را در زير مي خوانيد.

90: سجاد از روماني چه خبر؟ اوضاع و احوال تان در تيم بخارست چطور است؟

خداراشکر ما شرايط خوبي داريم و اينجا همه چيز حرفه اي است. بازي هاي خوبي داشتيم و توانستيم قهرماني کاپ روماني شويم. در رقابت هاي باشگاه هاي اروپا اولين بازي ما مقابل دانمارک است و اميدواريم که بتوانيم آنجا هم موفق باشيم.

90:  زندگي سه نفره با اله کرم و موسوي چطور است؟

خيلي خوب است اينکه من و اله کرم و سيد با هم هستيم براي مان خيلي خوب است. من قبلا در آلمان رنج تنهايي را کشيدم و زندگي در غربت آنهم تنهايي سخت است اما الان ما سه نفر در کنار هم هستيم و به لهجه اصفهاني هم حرف مي زنيم و حوصله مان سر نمي رود.

90: با کنار رفتن مهدوي وضعيت هندبال ايران را چطور ارزيابي مي کني؟

واقعا وضعيت هندبال خراب است. هندبال نابود شد، کساني که مديريت بلد نبودند روي کار آمدند و کاري کردند که هم تيم ملي بزرگسالان و هم جوانان و نوجوانان ضربه خورد. ما در تمام رده ها عقب مانديم آن هم بخاطر بي تدبيري مسئولان بود. تيم ملي نوجوانان ما را کاري کردند که بيخودي 4 سال محروم شود.دلم براي نوجوانان سوخت، خيلي انگيزه داشتند. من نمي دانم چطور تيم واليبال نشسته مي تواند به بحرين اعزام شود اما تيم ملي هندبال نمي تواند؟ جام جهاني را از هندبالي ها گرفتند و در تمام رده ها باعث شدند عقب بمانيم. چه کسي جوابگوي بازيکنان هندبال است؟کوزه گري، خسروي و مهدوي هندبال ما را داغون کردند. نسل ما براي دوره رحيمي بود که برنامه ريزي درست داشت و توانستيم در تمام رده ها بدرخشيم. نشان داديم اگر برنامه باشد هندبال حرف براي گفتن زياد دارد.

90:  اين هايي که نام بردي هندبالي بودند هميشه مي گويند از خود آن رشته مدير انتخاب شود بهتر است اما...

دقيقا در هندبال برعکس آن رخ داد و اين سه نفر نتوانستند براي هندبال کاري کنند و حالا ما از وزير مي خواهيم که اصلا يک غير هندبالي را رئيس کند. کسي بيايد که توان مديريت داشته باشد، بتواند اسپانسرها را جذب هندبال کند حالا خودش هندبالي نبود اشکالي ندارد.

90:  در زمان مهدوي به نظر مي رسيد کمي شرايط بهتر شده اينگونه نبود؟

همه ما اميدوار بوديم با آمدن حاجي مهدوي شرايط بهتر شود اما در واقعيت اين اتفاق نيفتاد و در حد همان شعار و وعده باقي ماند. ابتدا گفتند اسپانسر مي آورند و ليگ قوي خواهيم داشت اما هيچ کدام از آنها نشد. از نظر من مسعود ظهرابي هندبال ايران را نابود کرد. من به مهدوي هم اين را گفتم. در اتفاق هايي که براي هندبال افتاد مقصر بودند، ظهرابي بود که به عرفان خط مي داد و مي گفت چه کسي باشد و چه کسي نباشد. ارنج تيم را او مي گفت. ما همه اينها را مي فهميديم اما متاسفانه کسي گوش نمي داد.کاري کردند که وضعيت هندبال افتضاح تر از قبل شود.

90:  ليگ برتر هم شرايط مناسبي ندارد؟

ليگ برتر از همه جا بدتر است. 4-5 تيم اعلام آمادگي نکرده اند. ما با بازيکنان در ارتباط هستيم و وقتي مي شنويم که تيم ندارند و چقدر مشکل وجود دارد غصه مي خوريم. همه بازيکنان رفيق هاي ما هستند و همه آنها مشکل دارند. در هندبال پولي وجود ندارد که بازيکنان بتوانند براي خود شغلي راه بياندازند. در همين حد است که امورات خود را بگذرانند. چرا الان شاهو نصرتي نبايد تيم داشته باشد؟ چرا بازيکنان ملي پوش ما بايد بدون تيم باشند؟ شانس آورديم ما از ايران زديم بيرون وگرنه ما هم وضعيت بهتري از بقيه نداشتيم! کاري کرده اند که اسپانسرها از اسم هندبال هم مي ترسند. ثامن الحجج به آن خوبي حمايت مي کرد آنقدر لج و لجبازي کرده اند تا آن هم رفت.

 90:  فکر مي کني هندبال نياز به چگونه رئيسي دارد؟

همه ما مي گوئيم اي کاش عليرضا رحيمي برگردد به هندبال، 16 سالي که او بود از نظر مالي مشکلي نداشتيم حداقل اسپانسر داشتيم و براي تيم هاي ملي هم برنامه درست و حسابي داشتند. اگر رحيمي برگردد مي تواند هندبال را جمع کند. يا بايد او بيايد يا اينکه يک مدير غير هندبالي بياورند که  ارتباطات قوي داشته باشند و بتواند اسپانسر جذب کند و براي تيم هاي ملي تدارک درست ببينند. اميدواريم اين بار يک مدير لايق روي صندلي رياست هندبال بنشيند و اين رشته را نجات دهد. هندبال پتانسيل بالايي دارد و فقط نيازمند يک مدير کاربلد است.

 

نظر شما