شناسهٔ خبر: 15234186 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گیمفا | لینک خبر

فیل اسپنسر جزو طرفداران جنگ کنسول‌ها نیست

چندین سال است که شاهد جنگ بین کنسول‌ها هستیم که همچنان ادامه داشته و امروزه شرکت‌ها و حتی طرفداران هم برای پلی‌استیشن۴ و ایکس‌باکس‌وان با هم درگیرند و با قضیه‌ی کنسول‌های میان‌نسلی، این موضوع اوج بیشتری گرفته به‌طوری که همین دیروز، سونی اعلام کرد که هدف از عرضه‌ی پلی‌استیشن۴ پرو، رقابت با مایکروسافت نیست و حتی مایکروسافت هم کنسول میان‌نسلی سونی را نسبت به اسکورپیو ضعیف‌تر شمرده است. با این حال، فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس‌باکس، به‌تازگی در توئیتر گفته که علاقه‌ای به این جنگ کنسول‌ها ندارد. در ادامه همراه گیمفا باشید تا از جزئیات بیشتری آگاهی یابید.

صاحب‌خبر -
فیل اسپنسر جزو طرفداران جنگ کنسول‌ها نیست

چندین سال است که شاهد جنگ بین کنسول‌ها هستیم که همچنان ادامه داشته و امروزه شرکت‌ها و حتی طرفداران هم برای پلی‌استیشن۴ و ایکس‌باکس‌وان با هم درگیرند و با قضیه‌ی کنسول‌های میان‌نسلی، این موضوع اوج بیشتری گرفته به‌طوری که همین دیروز، سونی اعلام کرد که هدف از عرضه‌ی پلی‌استیشن۴ پرو، رقابت با مایکروسافت نیست و حتی مایکروسافت هم کنسول میان‌نسلی سونی را نسبت به اسکورپیو ضعیف‌تر شمرده است. با این حال، فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس‌باکس، به‌تازگی در توئیتر گفته که علاقه‌ای به این جنگ کنسول‌ها ندارد. در ادامه همراه گیمفا باشید تا از جزئیات بیشتری آگاهی یابید.

سونی در این چند روز، سوژه‌ی اکثر اخبار بوده، از موضوعات خوبی مانند قیمت عالی پلی‌استیشن۴ پرو گرفته تا سرزنش مردم به‌خاطر دلایلی نظیر عدم پشتیبانی از دیسک‌های ۴K بلوری که حتی ایکس‌باکس‌وان اس هم این ویژگی را داراست! علاوه‌ بر این، بتسدا چند روز پیش بود که اعلام کرد که به‌دلیل تصمیمات سونی، نمی‌تواند مادهای عناوین Skyrim: Special Edition و Fallout 4 را برای پلی‌استیشن۴ عرضه کند تا طرفداران هم از این ویژگی لذت ببرند و اگر زمانی قرار باشد این کار انجام شود، باید نظر سونی تغییر کند، درحالی که مایکروسافت نسبت به چنین مسائلی کم‌تر سخت می‌گیرد و چندماهی است که ایکس‌باکس‌وان‌داران بازی‌های‌شان را با مادها پربارتر کرده‌اند.

همین موضوعات باعث ایجاد بحث‌ها و کامنت‌های مختلفی شده‌اند و به‌تازگی فردی در توئیتر، از فیل اسپنسر پرسیده که چگونه در گذشته از دوست‌نداشتن جنگ کنسول‌ها گفته و حال کارکنان مایکروسافت به‌نوعی برروی سونی سایه انداخته‌ و صحبت‌هایی انجام داده‌اند. اسپنسر هم در جواب گفته است:

من به‌صورت عمومی گفته‌ام که علاقه‌ای به این گفت و گوهای منفی ندارم. ما باید برروی چیزی که برای بازیکنان ایکس‌باکس می‌سازیم تمرکز کنیم.

با توجه به این صحبت‌ها، می‌توان فهمید که اسپنسر هم از این کامنت‌ها دوری کرده و علاقه‌ای به بحث‌ها ندارد، اما اتفاقاتی هم که تاکنون افتاده‌اند آن‌چنان بد و ناخوشایند نیستند و اگر با دید دیگری بنگریم، رقابت‌ها باعث پیشرفت و ارائه‌ی تجربیات بهتری می‌شوند و در آخر بازیکنان هستند که برنده خواهند شد. خود اسپنسر شاید چیزی منفی‌ای راجع به رقیبانش نگوید و حتی آن‌ها را در گذشته تحسین هم کرده، اما زیاد جالب نخواهد بود باری دیگر صحبت‌های این هفته را از سوی مایکروسافت بشنویم، به‌طوری که آن‌ها امیدوارند مانند دو ماه گذشته، فروش ایکس‌باکس‌وان از پلی‌استیشن۴ بیشتر باشد.

نظر شما