با گذشت زمان اطلاعات بیشتری در مورد پلیاستیشن ۴ پرو و تئوری که در پشت آنها قرار داشتهاند اعلام میشوند. مسایسو ایتو به عنوان مدیر بخش مهندسی شرکت سونی در مصاحبه اخیر خود جزئیاتی در مورد علت انتخاب ۸ گیگابایت رم برای این کنسول قدرتمند ارائه کرده است.
ایتو توضیح داد در صورت تغییر در ظرفیت مموری دستگاه این امکان وجود داشت که سازندگان براساس ظرفیت جدید بوجود آمده اقدام به ساخت بازیهای خود نمایند که این موضوع موجب ایجاد مشکلاتی در سازگاری عناوین بوجود میآورد، به همین دلیل شرکت سونی تصمیم گرفت که میزان رم این دستگاه همان ۸ گیگابایت باشد.
او همچنین به این موضوع اشاره کرده که دستورالعملهای ساخت پلیاستیشن ۴ شامل دو موضوع مهم است، یکی آنکه یک بازی خاص برای پلیاستیشن ۴ پرو ساخته نشود و دوم آن که بازی خاصی برای پلیاستیشن ۴ ساخته نشود.
طبق گفته آقای ایتو، سونی خواستار تامین تنظیمات مناسب گرافیکی برای پلیاستیشن ۴ و پلیاستیشن ۴ پرو بوده است و در مورد پرو شاهد انعطافی در تنظیمات گرافیکی هستیم.
آقای ایتو توضیح داد با آنکه پلیاستیشن ۴ و پلیاستیشن ۴ پرو هر کدام سطحهای مختلفی از عملکرد را ارائه میکنند اما کلیات آنها یکسان باقی مانده است. در ارتباط با رقابت این دو دستگاه در گیم پلی حالت چند نفره، او اعلام کرد که از سازندگان خواسته شده است که مزیت خاصی را برای بازیکنان پلیاستیشن ۴ پرو در نظر نگیرند.
آقای ایتو در پاسخ به این جمله مصاحبهگر که احتمال شناخت بهتر افراد از فاصله دور بواسطه وجود رزولوشن بالاتر در این دستگاه امکانپذیر خواهد بود، این موضوع را تایید کرد گرچه قضاوت بهتر مربوط به عملکرد سازندگان خواهد بود. دستورالمعلهای موجود جزئیات کوچک را دیکته نمیکنند.
نظر شما