به گزارش ایرنا، داود کشاورزیان پنجشنبه در آیین افتتاحیه پاسگاه راهنمایی و راهنمایی کوهدشت – اسلام آباد غرب افزود: استفاده از تجهیزات برای کنترل ترافیک جاده ای یک ضرورت است که در این راستا دوربین های ثبت سرعت لحظه ای و متوسط در 35 هزار کیلومتراز شریان های جاده ای کشور نصب می شوند.
وی افزود: علاوه بر نصب دوربین های ثبت سرعت نصب تجهیزات کنترل هوشمند جاده ها نیز در دست اقدام است که امیدواریم در سالهای آینده به اجرایی شود.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: محدودیت اعتباری دولت در سالهای گذشته در بخش جاده ای زیاد بوده و با این حال زمانی که 1000 هزار میلیارد ریال بودجه طرح های در دست اجراست و بودجه ای که تخصیص می یابد 40 تا 50 هزار میلیارد ریال است چه توقعی داریم که این پروژه ها بدون تاخیر به بهره برداری برسند.
کشاورزیان اضافه کرد: افزایش روزافزون بودجه جاری شرایطی را فراهم کرده که روش های تامین اعتبار امروز جوابگوی تامین نیازهای کشور نیست؛ بنابراین باید روش های جدیدی برای تامین اعتبار ساخت زیربناهای کشور تامین شود.
وی بیان کرد: بسیاری از کشورها از محل وضع عوارض سوخت طرح های زیربنایی خود در بخش جاده ای را ساخته اند و ما هم باید عوارضی را برای سوخت تامین کنیم و در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهیم تا زیرساخت ها را ایجاد کند وگرنه با این روش های تامین اعتبار ساخت سریع زیرساخت های جاده ای شدنی نیست. معتقدیم که بهترین راه برای این کار وضع عوارض بر سوخت مصرفی کشور اعم از بنزین و گازوئیل است.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: وقتی که بحث تعیین عوارض برای سوخت مطرح می شود فقط به بحث تورم زایی این پیشنهاد توجه می شود اما از ایجاد زیرساخت های حمل و نقل و اشتغالزایی غفلت می شود.
کشاورزیان اضافه کرد: وقتی وضعیت جاده خراب باشد خسارت بیشتری به خودرو وارد می شود و اگر جاده درست باشد هزینه کمتری صرف رفع خسارت ها می شود.
وی با بیان اینکه مهمترین مشکل ما در تصادفات جاده ای خطای انسانی به دلیل سرعت زیاد و عدم رعایت قوانین راهنمایی است، افزود: تعریض جاده ها خیلی وقوع تصادفات را کم نمی کند؛ بلکه نوع تصادفات را تغییر می دهد. در واقع موقعی تلفات به حداقل می رسد که مردم قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت و از رفتارهای پر خطر پرهیز کنند و از طرفی کیفیت خودروهایی که در کشورمان تولید می شود را نیز با دیگر کشورها باید در نظر بگیریم.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پلیس راه سهم اصلی را در کاهش تلفات جاده ای دارد اما آنها هم برای کنترل راهها نیاز به تجهیزات نظیر پاسگاه و دوربین دارند که ساخت پاسگاه ها وظیفه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است.
کشاورزیان اظهار کرد: در حال حاضر ساخت پاسگاه پیش ساخته بتنی در دستور کار این سازمان بوده که قرارداد آن نیز منعقد و دو نمونه از این پاسگاه ها نیز ساخته شده است.
وی اضافه کرد: قرار شده جاهایی که باید پاسگاه داشته باشند نیاز آنجا با استفاده از پاسگاه های پیش ساخته بتنی رفع شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در لرستان هم اگر نقاطی نیاز به احداث پاسگاه راهنمایی و رانندگی است و یا اینکه ساختمان پاسگاه ها فرسوده شده با استفاده از پاسگاه های پیش ساخته بتنی نیاز آنها را برطرف می کنیم.
7266/6001
35 هزار کیلومتراز شریان های جاده ای کشور تحت پوشش دوربین های ثبت سرعت قرار می گیرند
خرم آباد - ایرنا - معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: 35 هزار کیلومتراز شریان های جاده ای کشور تحت پوشش دوربین های ثبت سرعت قرار می گیرند.
صاحبخبر -