شناسهٔ خبر: 15158636 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل امور اجتماعی استانداری اصفهان:

کاهش بی‌سوادی در حاشیه اصفهان ضروری است/توسعه سوادآموزی در محلات

اصفهان – مدیرکل امور اجتماعی استانداری اصفهان گفت:توجه به ارائه خدمات آموزش نهضت سواد آموزی در حاشیه‌های کلانشهر اصفهان باید مورد توجه قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمود ابراهیمی پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه هماهنگی روز جهانی مبارزه با بی‌سوادی با اشاره به وجود بیش از ۱۲ میلیون حاشیه نشین در کشور، اظهار داشت: این پدیده در استان اصفهان نیز توسعه یافته و حاشیه‌نشینی در این استان و به ویژه شهر اصفهان افزایش رو به رشدی را داشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه آموزش‌های نهضت سواد آموزی باید به صورت خانوادگی ارائه شود، تصریح کرد: مادامی که خانواده‌ها در خصوص تعلیم و تربیت توجیه نشوند نمی‌توان عملکرد موفقی داشت.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه فعالیت‌های نهضت سواد آموزی باید در محلات مورد توجه ویژه قرار گیرد، افزود: یکی از اصلی‌ترین سیاست‌های دولت تدبیر و امید تحقق خدمات محله محوری بوده و از این رو تاکنون عملکرد موفقی نیز داشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر سازمان‌های مردم نهاد خوبی در استان اصفهان فعالیت دارند، تصریح کرد: از این رو آموزش و پرورش می‌تواند از ظرفیت این سمن‌ها برای کاهش آمار بی‌سوادی استفاده کند.

ابراهیمی تاکید کرد: ما تنها با استفاده از ظرفیت‌های مردمی می‌توانیم درصد بی‌سوادی در کشور و به ویژه استان اصفهان را به صفر برسانیم.

بی‌سوادان سیاسی و اجتماعی برده اتاق فکر بیگانگان می‌شوند

حجت‌الاسلام ملکیان، مدیر روابط عمومی حوزه علمیه استان اصفهان نیز در ادامه این نشست کاهش تعداد بی سوادان کشور را یکی از افتخارات و دستاوردهای بزرگ نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: باید باور داشته باشیم که همه افراد جامعه دارای سواد سیاسی و سواد اجتماعی باشند چراکه در غیر این صورت برده اتاق‌های فکر بیگانگان قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به وجود ۲۴۰ روحانی شناسنامه دار در استان اصفهان گفت: بسیاری از این مبلغان در شهرستان‌های مختلف استان اصفهان فعالیت دارند و از ظرفیت این افراد می‌توان برای ترغیب افراد بی سواد به یادگیری استفاده کرد.

مدیر روابط عمومی حوزه علمیه استان اصفهان در ادامه ورود اتباع بیگانه به مدارس را برابر با عدم تمایل تحصیل دانش آموزان در مدارس دانست و افزود: فرهنگ دانش آموزان بیگانه با دانش آموزان ایرانی متفاوت است و این تفاوت منجر به سرباز زدن از تحصیل در کنار اتباع بیگانه در مدارس می‌شود.

وی تصریح کرد: برای آموزش اتباع بیگانه در استان اصفهان باید برنامه‌ریزی بهتری انجام شود.