به گزارش ایسنا، علی مرتضی بیرنگ در نشست هم اندیشی واسطههای صادراتی، تمرکز فعالیت شرکتهای دانش بنیان را بر موضوع تحقیق و توسعه ذکر کرد و افزود: از این رو این شرکتها دارای تخصص و مهارت مورد نیاز برای ورود به بازارهای بینالمللی و صادرات نیستند واین در حالی است که نقش واسطههای صادراتی در توسعه صادرات این شرکتها مهم است.
وی با اشاره به نقش واسطهای صادراتی، خاطرنشان کرد: شرکتهای مدیریت صادرات و پایگاههای صادراتی علاوه بر اینکه پل صادراتی شرکتهای دانش بنیان به بازارهای کشورهای هدف هستند باید با ارائه خدمات توانمندساز، حضور پایدار محصولات حوزه دانش بنیان کشور را در بازارهای بینالمللی تضمین کنند.
بیرنگ، خدمات توانمندساز را شامل ثبت پتنت، علامت تجاری و برند، ثبت شرکت و ایجاد دفتر، ایجاد نمایشگاههای دایمی از محصولات فناورانه کشور در بازار هدف، شناسایی نقاط ضعف شرکتها و محصولات و ارائه راه حل برای مرتفع کردن آن و کمک به ایجاد ارزش افزوده محصولات تولیدی دانست.
در این نشست همچنین دکتر سعید سرکار، دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، پرهیز از شعار و شعار زدگی در اعلام آمار و ارقام صادراتی را راهکار مناسب برای کمک به توسعه صادرات محصولات دانش بنیان عنوان کرد و ادامه داد: بیان شفاف آمار صادراتی و حرکت بر مبنای واقعیات کمک میکند تا با ارزیابی صحیح از میزان رشد سالانه، سیاستهایمان را در صورت نیاز تغییر داده و در راه صحیح گام برداریم تا چالشها و مشکلات پیش رو را مرتفع کنیم.
دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو بیان کرد: بخش خصوصی و دولتی با هم افزایی و به صورت یک تیم مشترک باید چشم انداز ترسیم شده صادرات محصولات دانش بنیان را محقق کنند.
انتهای پیام