ابوالفضل قناعتی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با بیان اینکه اقدامات شهرداری برای خروج تاکسی های پیکان از چرخه حمل و نقل تهران در حال انجام است، اظهارداشت: طرح خروج تاکسی های پیکان از ناوگان تاکسیرانی شهر تهران آغاز شده و این طرح با کمک دستگاه های مربوطه دنبال می شود.
13 هزار تاکسی فرسوده در انتظار نوسازی
عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران ادامه داد: در شهر تهران بیش از 16 هزار تاکسی وجود دارد که در طرح نوسازی تاکسی های فرسوده حدود 3 هزار و 500 تاکسی نوسازی شده اند و 13 هزار خودرو باقی مانده که اگر تسهیلات وام و شرایط خودروسازان تسهیل شود، اجرای این طرح تسریع می یابد.
وی یادآور شد: فراخوان نوسازی تاکسی پیکان ها در چندین مرحله اعلام شده و تاکسی های پژو و سمند در طرح نوسازی در اختیار این رانندگان تاکسی قرار می گیرد.
تاکسی ها پیکان حق ورود به محدوده LEZ را ندارند
این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه زمانی برای حذف تاکسی های پیکان در نظر گرفته نشده است، خاطرنشان کرد: با اجرای طرح LEZ یا طرح کاهش، تاکسی های پیکان نمی توانند وارد محدوده زوج و فرد شوند و رانندگان این تاکسی ها باید برای تردد در این محورها از طرح نوسازی استفاده کنند. همچنین در طرح خروج تاکسی های پیکان به دلیل آلاینده بودن این خودروها باید از تهران خارج شود.
تاکسی پیکان نمی تواند در تهران کار کند
وی اضافه کرد: شاید راننده ای که تاکسی پیکان دارد، نخواهد تاکسی خود را تعویض کند اما این فرد به دلیل موضوع کاهش آلودگی هوا که مورد تأکید همه ما قرار دارد، نمی تواند به محدوده مرکزی شهر وارد شود و در مراحل بعدی باید خارج از تهران کار کند.
خودروهای تولید قبل ازسال 82 حق ورود به محدوده کاهش را ندارد
قناعتی با اشاره به اجرای طرح LEZ نیز یادآور شد: فلسفه اجرای این طرح موضوع کاهش آلودگی هوا و رسیدن به یک هوای مطلوب در شهر تهران است و محدودیتی که برای خودروها اعمال می شود فرقی نمی کند که تاکسی یا سواری شخصی باشد. هر خودرویی که سال تولید آن قبل از 1382 باشد حق ورود به محدوده کاهش را ندارد.
وی اضافه کرد: برای تردد خودروهایی که سال تولیدشان بعد از سال 82 باشد در طرح کاهش، الزام معاینه فنی وجود دارد و این سیاست گذاری برای همه تاکسی ها و سواری های شخصی تعریف شده است.