شناسهٔ خبر: 1513858 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده بجنورد در مجلس: سخنان نخست وزیر انگلیس نشان از خوی زورگویی آنها است

تهران- ایرنا- نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با تشکر از مواضع انقلابی رییس جمهوری در سفر به نیویورک گفت: سخنان دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس نشان از خوی زورگویی و ضد انسانی آنان است که موجب نفرت و انزاجار جهانی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «موسی الرضا ثروتی» در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی با ابراز تنفر از سخنان نخست وزیر انگلیس در مجمع عمومی سازمان ملل افزود: این گونه رفتارها موجب زمینه سقوط پوشالی آنها را فراهم کرده است.

وی با بیان این که گروهک داعش اعلام کرده که به مقابله با انقلاب یمن می رود، تصریح کرد: معلوم است که غلام حلقه به گوش استکبار جهانی هستند.

نماینده مردم بجنورد در مجلس ادامه داد: آمریکا و همپیمانان آنها به دنبال زورگویی، ستم مقابله با اسلام واقعی و مردم انقلابی هستند، آنها تروریست پرورند و دنیا را در کام آتش و هواهای نفسانی خود می سوزانند.

ثروتی همچنین گفت: جنایات بسیاری در فلسطین، سوریه، عراق ، افغانستان، ایران و تمام دنیا دارند که البته نابود خواهند شد و حق به پیروزی خواهد رسید و این وعده الهی است.

وی با بیان این که برای مقابله تحریم نیازمند اجرای اقتصاد مقاومتی هستیم، خاطرنشان کرد: با اجرای صحیح مسکن مهر و قانون جامع مسکن و رفع بوروکراسی حاکم بر صندوق توسعه ملی و بانک های عامل مقدور است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: رفتارهای مدیران عامل بانک ها و وزارتخانه های صنعت و معدن و تجارت و صندوق توسعه ملی حاکی از ناهماهنگی و بی برنامگی تیم اقتصادی دولت است که امیدوارم رییس جمهوری به این موضوع توجه کرده یا سهمی برای استان ها منظور کند یا حداقل استان های کمتر توسعه یافته را مورد توجه قرار داده و طرح های اقتصادی و اشتغال را تصویب کنند.

ثروتی این سوال را مطرح کرد گخ از 6 هزار میلیاردتومان تسهیلات صندوق توسعه ملی به کدام استان کمتر توسعه یافته، رسیده است؟

وی، یکی از مشکلات جدی جامعه را عملکرد نامناسب معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری عنوان کرد و گفت: این معاونت در چهارچوب قانون عمل نمی کند و به عملکرد محمد باقر نوبخت امیدوار بودیم چرا که مفهومی به نام عدالت و توزیع متوازن امکانات و اعتبارات و اجرای اصل 48 قانون اساسی و مواد 180 و 215 برنامه پنجم توسعه و دیگر برنامه های بندهای برنامه دیده نمی شود.

نماینده مردم بجنورد در مجلس ادامه داد: به رغم تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری، اصلاح روشی مشاهده نمی شود.

ثروتی یادآور شد: محمود عسگری آزاد جانشین توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری در چهارچوب قانون برنامه و قانون مدیریت خدمات کشوری عمل نمی کند و ناتوان از اجرای همترازی سطح تشکیلات و نیروی انسانی وزارتخانه ها و استانها به ویژه استان های جدید التاسیس است.

وی همچنین با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید گفت: وزیر آموزش و پرورش به جای اجرای قانون تعیین و تکلیف استخدام مربیان پیش دبستانی و نیروهای خدمات آموزشی، اقدام به روش ناموفق یکی از وزرای سابق مبنی بر واگذاری تدریس مدارس به نیروهای شرکتی فاقد سابقه با آموزش ضمن خدمت کرده است.

وی ادامه داد: این سیاستی شکست خورده است و چندین هزار جوان را به جلوی مجلس خواهد کشاند و معلوم نیست چرا کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس توجهی به این موضوع ندارد و کمبود معلم را از نیروهای بازنشسته استفاده می کنند در حالی که هزاران تحصیلکرده در جامعه وجود دارد.

نماینده مردم بجنورد در مجلس از وزیران کشور و جهادکشاورزی و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری خواست که به اختلافات خود در نحوه هزینه کرد اعتبارات ماده 10 و 12 قانون تنظیم و ماده 224 برنامه در رابطه حوادث خشکسالی پایان دهد و به داد استان های دچار خشکسالی به ویژه خراسان شمالی و مردم کشاورز و دامدار عشایر برسند.

سیام**1058**1336

نظر شما