به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مهرزاد حمیدی در گردهمایی معاونان تربیتبدنی و سلامت ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور که ظهر امروز در سالن کنفرانس مجتمع فرهنگیان برگزار شد، اظهار کرد: مجموعه آموزش و پرورش استان قم امسال میزبان مسابقات ورزشی دانشآموزان سراسر کشور بود و خیلی خوب و منسجم برنامههایش را اجرا کرد.
معاون تربیتبدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: این امر موجب افتخار بخش تربیتبدنی آموزش و پرورش است که توانست بر اساس مندرجات سند تحول بنیادین برنامهریزی و عمل کند.
وی در ادامه بخشهایی از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را برای حاضران در جلسه خواند و گفت: در حال حاضر اغلب برنامههای تربیتبدنی وزرات آموزش و پرورش با این سند مطابقت دارد.
حمیدی عنوان کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در راستای رشد انسانهایی مؤمن، بانشاط، سالم، خودباور، نظمپذیر و قانونگرا است.
معاون تربیتبدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش افزود: برنامهمحوری، فراگیری، مشارکتمحوری، مدرسهمحوری و کیفیتمحوری از سیاستهای تحول بنیادین بخش تربیتبدنی آموزش و پرورش است.
وی ادامه داد: فعالیتهای گذشته را نباید ناجوانمردانه به سند تحول بنیادین بچسبانیم بلکه باید ببینیم سند تحول بنیادین به عنوان یک چارچوب فکری چه دارد و چه میخواهد و سپس فعالیتها را با آن مطابقت دهیم.
حمیدی با بیان اینکه اقتضائات محیطی است که جهتگیریها را شکل میدهد، افزود: باید ببینیم محیط چه چیزی را به ما دیکته میکند.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: مدیران تازهکار بر این گمان هستند که با تکرار کارهای گذشته و تکرار روند مدیران قبلی، موفق میشوند، در حالی که موفقیت در نوآوری و خلاقیت است نه تکرار.
حمیدی با بیان دیدگاههای شخصی خود پیرامون شاخههای مدیر خوب، گفت: مدیر تمامعیار مدیری است که اسیر فضای پیرامون خود نشود.
معاون تربیتبدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه یک مدیر باید نبض محیط اطراف در دستش باشد، افزود: گاهی محیط اطراف خیلی دست و پا گیر میشود، مدیر باید تلاش کند در محیط غرق نشود.
معاون تربیتبدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: باید موج بزرگ اجتماعی برای ایجاد تغییر ایجاد کنیم.
وی با بیان اینکه هر پروژه جدیدی که میخواهد اجرایی شود، با مقاومت دیگران مواجه میشود، اضافه کرد: کتابهای گوناگونی پیرامون «مقاومت در برابر تغییر» نوشته شده است و راه کاهش مقاومت اطلاعرسانی، استدلال، گفتوگوی رودررو و برگزاری جلسات مشترک با مقاومتکنندگان در برابر تغییر است.
حمیدی خطاب به معاونان تربیت بدنی حاضر در جلسه گفت: مربیان تربیتبدنی باید محور مدارس باشند و انجمن ورزشی در مدارس تشکیل دهند.
معاون تربیتبدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش افزود: در راستای انتقال مفاهیم درسی به دانش آموزان، 105 هزار جلد کتاب درسنامه تحصیلی تهیه شده است و بهزودی برای مدارس ارسال میشود.
وی از ساماندهی 192 مدرسه تخصصی تربیتبدنی در کشور خبر داد و عنوان کرد: با وجود اینکه طی سه سال گذشته کارهای زیادی در حوزه تربیتبدنی آموزش و پرورش انجام شده است ولی این کارها به طور کامل انعکاس پیدا نکرده است، معاونان تربیت بدنی در همه استانهای کشور باید گزارشهای مکتوب و تصویری از فعالیتهای صورت گرفته در این بخش را تنظیم و منتشر کنند.
انتهای پیام/2258/غ40
∎