شناسهٔ خبر: 15130077 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

عالم اهل سنت هرمزگان:

مدعیان حرمین شریفین به دنبال اختلاف در جهان اسلام می باشند/ پیام رهبر انقلاب اتحاد و یکپارچگی مسلمانان را بهمراه دارد

عالم اهل سنت هرمزگان اظهار کرد:حوادث خونین و تاسف بار حج سال گذشته بی کفایتی آل سعود را بر جهان اسلام نمایان کرد لذا باید دستگاه دیپلماسی با استفاده از روابط بین المللی و سیاسی قصور عربستان را به جهان اعلام کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شیخ احمد خنجی، امام جمعه اهل سنت پارسیان در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی هرمز؛با اشاره به اقدامات آل سعود در فاجعه منا و ممنوعیت ورودحجاج ایرانی به مراسم حج گفت:مناسک حج وظیفه دینی آحاد مسلمانان جهان است که سران سعودی این مسئله فقهی و دینی را به تنش سیاسی تبدیل کرده اند که نتیجه آن برهم خوردن اتحاد و اجتماع جهانی مسلمانان است.

وی با بیان اینکه سعودی ها با اقدامات خود فرامین الهی را زیر پا گذاشته اند، اظهار کرد:مدعیان حرمین شریفین با اقدامات خود موجب ایجاد تنش و اختلاف بین مسلمانان شده اندو  این اقدام آن هاصحیح نیست و ما آن را محکوم می کنیم.

خنجی  با اشاره به فاجعه خونبار منا که حجاج ایران و برخی از کشورهای اسلامی دچار سانحه شدند،افزود:حوادث خونین و تاسف بار حج سال گذشته بی کفایتی آل سعود را بر جهان اسلام نمایان کرد لذا باید دستگاه دیپلماسی با استفاده از روابط بین المللی و سیاسی قصور عربستان را به جهان اعلام کنند.

وی با بیان اینکه امریکا و صهیونیسم اجازه دخالت در امور مسلمانان را ندارند، تاکید کرد: مکه و مدینه متعلق به تمام مسلمانان دنیا است و آل سعود خادم استکبار جهانی است.

عالم اهل سنت هرمزگان یادآور شد:دشمنان اسلام درصدد اختلاف و نفاق بین مسلمانان هستند تا بدین وسیله سیاست های استعماری خود را به صحنه جهانی بکشانند.

با تاکید بر اینکه دنیای اسلام نیازمند اتحاد و انسجام میان آحاد مسلمانان است، تصریح کرد:ملت های مسلمانان باید در سایه دین مبین اسلام یکدیگر را دریابند تا جامعه اسلامی به معنای واقعی در جهان نمود پیدا کنند لذا ایجاد تفرقه و ضربه به مسلمانان محکوم است.

وی با اشاره به پیام رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت فرارسیدن موسم حج خطاب به برادران و خواهران مسلمان در سراسر جهان اظهار کرد: پیام مهم مقام معظم رهبری(مدظلله العالی) اتحاد و یکپارچگی مسلمانان را به همراه دارد و یقینا این پیام به جهانیان مخصوصا امت های اسلامی می رسد.

 

انتهای پیام/

نظر شما