شناسهٔ خبر: 15118794 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

اعلام آمادگی‌ سرمایه‌گذاران برای ‌سرمایه‌گذاری در راه‌آهن میانه-‌اردبیل

مدیرعامل شرکت ساخت گفت: خط‌آهن میانه-اردبیل پروژه‌ای بزرگ و در عین حال پیچیده است که نیازمند احداث پل‌ و تونل‌های فراوانی است و در صورت تخصیص حداقل ۳ هزار میلیارد ریال در هر سال، این محور تا دو سال آینده تکمیل می‌شود.

صاحب‌خبر -

‌به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور، علی نورزاد به همراه رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و اعضای این کمیسیون از راه‌آهن میانه - اردبیل بازدید کرد‌.

نورزاد در خصوص اهمیت این خط ریلی برای استان اردبیل اظهار داشت: این خط آهن موجب اتصال استان اردبیل به شبکه ریلی کشور خواهد شد و با توجه به احداث کارخانه عظیم ذوب‌آهن با ظرفیت 50 میلیون تن و حمل مواد اولیه از بنادر جنوبی کشور، استان‌های کرمان، خوزستان و اصفهان، بهره‌مندی این استان از سیستم حمل‌و‌نقل ریلی را ضروری می‌کند.

نورزاد با اشاره به موقعیت توپوگرافی منطقه گفت: راه‌آهن میانه - اردبیل 44 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در عین حال از نظر اجرا پروژه‌ای پیچیده است؛ به دنبال آن هستیم با تامین اعتبار مورد نیاز از طریق فاینانس و از این قبیل، نقدینگی مورد نیاز پیمانکاران تأمین شود و در این خصوص مذاکراتی هم انجام شده است که در صورت تزریق حداقل اعتبار 3 هزار میلیارد ریال در هر سال این پروژه تا دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی پیشرفت فیزیکی در بخش زیرسازی این محور را 66 درصد اعلام کرد و افزود: راه‌آهن میانه - اردبیل به دلیل واقع شدن در منطقه کوهستانی، نیازمند احداث 60 دستگاه تونل به طول 23 هزار و 500 متر که حفاری 17 کیلومتر از تونل‌ها انجام شده است و 31 دستگاه پل به طول 7 کیلومتر و 4 مترگالری است به همین دلیل نیازمند تخصیص اعتبار مناسب به منظور اتمام هرچه‌ سریع‌تر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به احداث پنج ایستگاه مسافری در مسیر بیان داشت: این خط ریلی پنج ایستگاه مسافری دارد که عملیات اجرایی ایستگاه راه‌آهن اردبیل با پیشرفت فیزیکی 63 درصدی در ساختمان اصلی در حال انجام است.

نورزاد طول این خط‌آهن را 175 کیلومتر اعلام کرد و افزود: این پروژه از دو بخش میانه - فیروزآباد به طول 79 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 56 درصد و فیروزآباد - اردبیل به طول 96 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 83 درصد تشکیل شده است و برای عملیات اجرایی به 9 قطعه تقسیم شده است؛ پیشرفت کل محور  با احتساب عملیات روسازی شامل بالاست، ریل گذاری، علایم و ارتباطات و ساختمان ایستگاه‌ها در حدود 43.5 درصد است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: