به گزارش ایرنا از روابط عمومی و اموربین الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علی نورزاد افزود: در صورت تخصیص سالیانه حداقل سه هزارمیلیارد ریال اعتبار، این خط آهن تا دو سال آینده تکمیل و به بهره برداری می رسد.
وی با اشاره به اهمیت این خط ریلی برای استان اردبیل اظهار داشت: این خط آهن موجب اتصال استان اردبیل به شبکه ریلی کشور می شود و احداث کارخانه عظیم ذوب آهن با ظرفیت 50 میلیون تن در این استان و حمل مواد اولیه از بنادر جنوبی کشور و از استان های کرمان، خوزستان و اصفهان، بهره مندی این استان از سیستم حمل و نقل ریلی را ضروری کرده است.
نورزاد با اشاره به موقعیت توپوگرافی منطقه نیز گفت: راه آهن میانه - اردبیل 44 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در عین حال از نظر اجرا پروژه ای بسیار پیچیده است و به دنبال آن هستیم با تامین اعتبار مورد نیاز از طریق فاینانس نقدینگی مورد نیاز پیمانکاران را تامین کنیم.
وی پیشرفت فیزیکی در بخش زیرسازی این محور را 66 درصد اعلام کرد و افزود: راه آهن میانه - اردبیل به دلیل واقع شدن در منطقه کوهستانی، نیازمند احداث 60 دستگاه تونل به طول 23 هزار و 500 متر است که حفاری 17 کیلومتر از تونل ها انجام شده است.
شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد: این محوز ریلی به 31 دستگاه پل به طول 7 کیلومتر نیاز دارد و به همین دلیل تخصیص اعتبار مناسب برای اتمام این پروژه ضروری است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پنج ایستگاه مسافری باید در مسیر احداث شود، اظهار داشت: این خط ریلی پنج ایستگاه مسافری دارد که عملیات اجرایی ایستگاه راه آهن اردبیل با پیشرفت فیزیکی 63 درصدی در ساختمان اصلی آن در حال انجام است.
به گزارش ایرنا، طول خط آهن میانه - اردبیل 175 کیلومتر است که در 9 قطعه در حال ساخت است و پیشرفت این پروژه از میانه تا فیروزآباد به طول 79 کیلومتر 56 درصد و فیروزآباد تا اردبیل به طول 96 کیلومتر با 83 درصد پیشرفت فیزکی دارد اما با احتساب عملیات روسازی شامل بالاست، ریل گذاری، نصب علایم و ارتباطات و ساختمان ایستگاه ها پیشرفت فیزکی آن حدود 44 درصد است.
اقتصام**1108 **1561
معاون وزیر راه وشهرسازی:
پیشرفت فیزیکی راه آهن میانه - اردبیل به 44 درصد رسیده است
تهران- ایرنا- معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از راه آهن میانه - اردبیل، گفت: این خط آهن یک پروژه بزرگ و پیچیده با پل و تونل های زیاد است و هم اکنون به بیش از 44 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.
صاحبخبر -