شناسهٔ خبر: 15117694 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بازتاب وسیع پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در رسانه های عراق

بغداد-ایرنا- پیام مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی به مسلمانان سراسر جهان و بویژه حجاج بیت الله الحرام درباره آیین عبادی مناسک حج وبدرفتاری رژیم سعودی با حجاج وتکرار حوادث فاجعه آمیز که آخرین مورد آن فاجعه منا وسقوط جرثقیل درسال گذشته بود که صدها کشته وزخمی برجای گذاشت، روز دوشنبه بازتاب گسترده ای دررسانه های عراق داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، خبرگزاری ها وسایت های خبری به سرعت متن کامل عربی پیام را منتشر کردند وبرخی ازرسانه ها نیز به بازتاب فرازهایی ازاین پیام مهم رهبر معظم انقلاب اکتفا کردند اما شبکه های خبری معروف به مقاومت اسلامی در عراق، متن پیام را قرائت کردند.
دراین راستا سایت خبری 'کنوز میدیا' متن کامل پیام رهبری را منتشر کرد ونوشت که رهبر معظم انقلاب اسلامی برای حج امسال مصادف با 1347 هجری قمری پیام مهمی منتشر کرد.
خبرگزاری 'المسله' نیز به فرازهایی از پیام رهبری خطاب به حکام عربستان سعودی اهتمام داده ونوشته است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام مهمی به جهان اسلام و حجاج بیت الله الحرام گفته اند که عربستان مجروحان منا را به همراه متوفیان این حادثه به مکان سر بسته ای انتقال داد و همه آنها را به قتل رسانده است.
سایت خبری 'بابل 24' نیز در این راستا نوشته است که رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص اداره مناسک حج از رژیم عربستان سعودی به شدت انتقاد کردند و از جهان اسلام خواستند که برای اداره مناسک حج چاره اندیشی کنند و تاکید کرد که رفتار سعودی ها در اداره مناسک حج با حجاج ظالمانه است.
سایت خبری 'الاتجاه' وابسته به شبکه تلویزیونی الاتجاه ارگان خبری کتائب حزب الله عراق نیز پیام کامل رهبر معظم انقلاب را منتشر کرده است.
اما سایت خبری 'المسیره' وابسته به تلویزیون المسیره یمن ارگان خبری انصار الله که در یکی از گروه های خبری عراق اشتراک دارد، مهمترین فرازهای پیام رهبر معظم انقلاب را دسته بندی و منتشر کرده است.
در یکی از این فرازها، المسیره به نقل از رهبر معظم انقلاب آورده است که رفتار عربستان سعودی در قبال رژیم صهیونیستی اسرائیل و آمریکا برای جهان اسلام ننگ آور است.
با وجودی که تنها ساعاتی از انتشار پیام در رسانه های ایران نگذشته اما پیام رهبر معظم انقلاب به سرعت در سطح رسانه های عراق و حتی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی منتشر و بازتاب یافته است.
خاورم *4*353*1770*1859

نظر شما