شناسهٔ خبر: 15113113 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مسؤول کنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد

جمع‌آوری 1500 قلیان از سطح مراکز عرضه در همدان

مسؤول کنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشکی همدان از جمع‌آوری یک‎هزار و 500 قلیان از سطح مراکز عرضه در همدان خبر داد.

صاحب‌خبر -

مهدی خدابخشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بحث کنترل مصرف دخانیات و قلیان اظهار کرد: امسال تمهیدات خاصی در رابطه با کنترل مصرف قلیان و دخانیات در سطح جامعه آغاز شده است.

وی با بیان اینکه به شدت پیگیر این جریان هستیم و به همین دلیل همدان سال گذشته به عنوان استان اول در کنترل مصرف دخانیات و قلیان در کشور شناخته شد، گفت: در همین راستا سال گذشته تمام مراکز و اماکنی که اقدام به عرضه قلیان می‌کردند را پلمب کردیم، طوری که عرضه قلیان به صورت کامل از سطح اماکن حذف شد.

مسوول کنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه سال گذشته 4 هزار قلیان از سطح مراکز عرضه جمع‌آوری و معدوم‌سازی شد، خاطرنشان کرد: طی پنج ماهه امسال نیز بالغ بر یک‌هزار و 500 قلیان از سطح مراکز عرضه جمع‌آوری کرده‎ایم.

وی با بیان اینکه جمع‌‌آوری قلیان در سطح شهر همدان نیاز به اقدامات همه جانبه دارد، از شهرداری خواست تا اقداماتی اساسی در این زمینه انجام دهد.

خدابخشی ادامه داد: هرچند در جمع‌آوری قلیان‌ها از مراکز عمومی و باز، شهرداری اقداماتی انجام می‌دهد اما از آنجا که وقتی گروهی جمع‌آوری می‌شود فردای همان روز گروه بعدی بساط پهن می‌کنند، در این زمینه باید اقدامات مهم و دقیق‌تری صورت گیرد.

وی با اهمیت به فرهنگ‌سازی در عدم مصرف قلیان و مواد دخانی، گفت: روز به روز در سطح جامعه به خصوص در بین جوانان مصرف قلیان گسترش پیدا می‌کند.

مسؤول کنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشکی همدان با اهمیت به آموزش در مضرات مصرف قلیان و مواد دخانی گفت: در این راستا آموزش به دانش‌آموزان را در مدارس طی مهرماه با آغاز سال تحصیلی در برنامه داریم.

این مسؤول با اشاره به راه‌اندازی کمپین قلیان‌ها را گلدان کنیم، افزود: در استان این جریان با جلب حمایت از سوی مدیران پیگیری شده طوری که در اکثر ادارات به صورت نمادین از قلیان‌ها به عنوان گلدان استفاده شده است.

خدابخشی با بیان اینکه در کنترل مصرف دخانیات نیز اقداماتی انجام شده و در این رابطه از ابتدای مردادماه گرفتن مجوز برای تمام مراکزی که سیگار عرضه می‌کنند از جمله خرده‌فروشان و ... لازم شده است، گفت: با هرگونه عرضه این مواد بدون مجوز برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه این مسئله توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت پیگیری می‌شود و ما نیز از آنها درخواست کرده‌ایم که جدی این موضوع را پیگیری کنند، افزود: پیگیر هستیم تا سیگار به صورت نخی به فروش نرسد زیرا دلیل گرایش بسیاری از دانش‌آموزان به سمت مصرف سیگار عرضه این مواد به صورت نخی است.

انتهای پیام/89026/ق30

برچسب‌ها:

نظر شما