شناسهٔ خبر: 15112640 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

نوش آبادی در پاسخ به ایسکانیوز:خسارت مالی به رستاخیز تعلق نمی گیرد/انتظار نداشتیم از وزارت ارشاد شکایت کنند!

حسین نوش آبادی که در جلسه هفتگی با خبرنگاران شرکت کرده بود گفت:رستاخیز توقیف نشده است خسارت زمانی به این فیلم تعلق می گیرد که به طور کامل توقیف شده باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسکانیوز، حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد در پاسخ به ایسکانیوز در مورد موضع این وزارتخانه برای اکران فیلم رستاخیز گفت: رستاخیز جزو فیلم های فاخر در سینمای دینی ما است به همین دلیل وزارت ارشاد برای این فیلم پروانه نمایش صادر کرده است اما چون در این فیلم تصویر حضرت عباس(ع) نمایش داده می شود بنا بر فتوای مراجع تقلید این مورد حرمت شرعی دارد. جز این مورد فیلم برای اکران مشکل دیگری ندارد.

او افزود: وزیر ارشاد از ابتدای ساخت این فیلم برای تولید آن تلاش کرده است. آقای جنتی برای تامین منابع مالی رستاخیز تلاش های فراوانی را انجام داده است. در حال حاضر هم اشکالاتی به برخی سکانس های فیلم وارد شده که تا الان اصلاحیه ای صورت نگرفته است. در عوض سازندگان آن شکایتی را به مقامات قضایی ارائه داده اند و تقاضای خسارت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارند.

نوش آبادی ادامه داد: رستاخیز توقیف نشده است خسارت زمانی به این فیلم تعلق می گیرد که به طور کامل توقیف شده باشد. اظهارات جناب وزیر نیز ناظر بر این مدعا است زیرا ایشان بارها اعلام کرده اند که علاقه مند به اکران این فیلم هستند اما ما انتظار نداشتیم که عوامل سازنده این فیلم از وزارت فرهنگ شکایت کنند و امیدوار بودیم که تولیدکنندگان رستاخیز مشکلات اکران این فیلم را در بخش فرهنگی پیگیری کنند و بخواهند به شکل قضایی برای نمایش فیلم اقدام کنند. ما آمادگی اکران این فیلم را داریم و امیدواریم رستاخیز از فرایند قضایی خارج شده و فرایند فرهنگی پیدا کند.

502

نظر شما