شناسهٔ خبر: 15103650 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ایجاد سایت الگویی طرح مقام معظم رهبری در دهستان منیوحی

سایت الگویی طرح مقام معظم رهبری در دهستان منیوحی ایجاد می شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛شهیب زاده مدیر جهاد کشاورزی آبادان با بیان اینکه سایت های الگویی تولیدی، سایتهای انتخاب شده از میان باغات و واحدهای تولیدی کشاورزان پیشرو و مددکاران ترویجی هستند، گفت: بر این اساس اکثر طرحها، پایلوت های آزمایشی، توصیه های فنی و یافته های تحقیقاتی مرتبط و مورد نظر در این سایتها به اجرا در می آید و سپس توسط کارشناسان ارزیابی، تعمیم و توسعه پیدا می کند.

ناجی شهیب زاده افزود: با توجه به اجرای طرح ۵۵۰ هکتاری موسوم به مقام معظم رهبری در منطقه، این سایت تحت پوشش مرکز خدمات منیوحی به عنوان الگو انتخاب شد.

وی گفت: در این سایت‌، اعضا در قالب کارگاهها و کلاس های یک روزه ترویجی تحت آموزش کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی آبادان قرار می‌گیرند و آموزش های لازم از طریق مددکاران ترویجی به سایر بهره‌برداران ارائه می شود.

مدیر جهاد کشاورزی آبادان افزود: این برنامه‌ها بر اساس اهداف اجرایی افزایش عملکرد، مدیریت نخلستان و نیاز بهره‌بردار آموزش داده می شود.

به گفته وی، در این سایت‌ تاکنون دو کارگاه آموزشی، پنج بازدید ترویجی و در مجموع ۹۰ نفر روز به صورت مدرسه در مزرعه آموزش های لازم را فرا گرفته اند.

شهیب زاده گفت: همچنین با استفاده از تمامی روشهای غیرشیمیایی در زمینه مبارزه با آفات، بیماریها و علف های هرز و توزیع ابزار مبارزه غیرشیمیایی همچون تله های نوری، رنگی و جنسی حشرات و ریز مغذی ها توانسته ایم علاوه بر تولید محصول سالم و ارگانیک شاهد افزایش کمی و کیفی محصول در فصل زراعی کنونی نیز باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما