شناسهٔ خبر: 15103086 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرزند یک شهید فاجعه منا: آل سعود، یزید زمان است

اصفهان - ایرنا - فرزند شهید حسن اسحاقی ریزی از شهدای فاجعه منا گفت: رفتار تعمدی آل سعود در برگزاری مناسک حج سال گذشته و شهادت حدود هفت هزار نفر از حجاج کشورهای اسلامی نشان می دهد که آل سعود، یزید زمان است.

صاحب‌خبر -

ندا اسحاقی ریزی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دولت پیشین عربستان معاویه زمان بود زیرا در ظاهر اسلام را حفظ می کرد ولی دولت فعلی عربستان با بی تدبیری ها و تعمد در فاجعه منا، حتی حاضر به حفظ اسلام در ظاهر هم نیست.
وی اظهار کرد: آل سعود با حمله به مردم مظلوم کشور اسلامی یمن که اکثر آنها از شیعیان هستند براحتی به جنایات خود ادامه می دهد و وظیفه هر کشور مسلمان بویژه ایران است که در برابر این حکومت فاسد بایستد.
این فرزند شهید، عمق فاجعه منا و جراحت وارده بر قلب بازماندگان آن فاجعه را بسیار دردناک توصیف کرد و گفت: مهمترین خواسته خانواده های شهدای فاجعه منا این است که مسئولان بصراحت و شفاف، تعمدی بودن این فاجعه از سوی آل سعود را بیان کنند.
اسحاقی ریزی افزود: از جمله دلایل تعمدی بودن آن فاجعه از سوی دولت آل سعود، بستن راه و تغییر مسیر انجام آن مناسک است.
وی یادآور شد: خانواده های شهدای آن فاجعه بدنبال دریافت حقوق مادی این فاجعه نیستند بلکه بدنبال اصلاح مدیریت برگزاری مناسک حج با واگذاری مسئولیت آن به یک نهاد بین المللی اسلامی خارج از عربستان سعودی هستند.
فرزند شهید حسن اسحاقی ریزی ادامه داد: کعبه و حج ابراهیمی متعلق به آل سعود نیست بلکه متعلق به جهان اسلام است و همه مسلمانان جهان باید در مدیریت مناسک حج مشارکت داشته باشند.
وی افزود: ما از مسئولان سازمان حج و زیارت و وزارت امورخارجه می خواهیم با طرح دعاوی خانواده قربانیان فاجعه منا، این خانواده ها را در انجام وظیفه شرعی و دینی خود یاری کنند.
شهرستان های شهرضا، فریدن، اصفهان، فلاورجان به ترتیب 14، 6، سه و دو زائر خود را در فاجعه منا از دست دادند.
همچنین از شهرهای خمینی شهر و نجف آباد نیز یک زائر در فاجعه هولناک منا جانباختند.
فاجعه منا سال گذشته همزمان با روز عید قربان و هنگام حرکت زائران برای رمی جمرات بر اثر ازدحام جمعیت رخ داد که در این حادثه در مجموع بیش از چهار هزار زائر مسلمان جان خود را از دست دادند.
در این فاجعه هولناک 465 نفر از هموطنان قربانی بی تدبیری آل سعود شدند و 82 نفر نیز زخمی و مصدوم شدند.
سال گذشته بیش از چهار هزار زائر از استان اصفهان برای حج عازم عربستان شده بود
ت/6994/ 2093

نظر شما