شناسهٔ خبر: 15098979 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معاون فرماندار سمیرم:

جاده‌های ارتباطی روستاهای سمیرم نیاز به ایمن‌سازی دارند

معاون فرماندار سمیرم با اشاره به ایمن نبودن برخی جاده‌های روستایی این شهرستان گفت: سمیرم نیازمند نگاه ویژه مسؤولان استان اصفهان در حوزه راه‌های ارتباطی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، محمدرضا عسگریان بعد از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرستان ضمن ارائه گزارش ارزیابی شهرستان‌های استان اصفهان در خصوص افزایش و یا کاهش تصادفات جاده‌ای و تلفات ناشی از آن اظهار کرد: بر اساس این گزارش میزان تصادفات و تلفات ناشی از آن در برخی شهرستان‌های استان روند رو به کاهش و برخی شهرستان‌ها رو به افزایش بوده است.

وی به موقعیت راه‌های شهرستان سمیرم اشاره کرد و گفت: این شهرستان با وسعت 5 هزار و 400 کیلومترمربع دارای بیش از 120 روستا و 800 کیلومتر راه روستایی است که عمده‌ترین راه‌های شهرستان سمیرم به راه‌های روستایی شهرستان اختصاص دارد.

معاون فرماندار سمیرم همچنین از وجود هزار و 900 کیلومتر راه همسنگ در سطح این شهرستان خبر داد و افزود: در حوزه احداث، حفظ و نگهداری راه‌ها اقدامات خوبی انجام‌ شده است اما با این ‌وجود بسیاری از جاده‌های روستایی شهرستان وضعیت نامناسبی دارند.

وی با اشاره به تعداد زیاد نقاط حادثه‌خیز در جاده‌های روستایی سمیرم اضافه کرد: جاده‌های ارتباطی موروک، حیدرآباد، فتح‌آباد، مهرگرد وبه‌ ویژه سه‌راهی مهرگرد، ده‌نساء، دیزیجان، آق‌داش، بردکان، قره‌قاچ از جمله مناطق روستایی دارای وضعیت نامناسب جاده‌ای هستند.

عسگریان همچنین به وضعیت جاده‌ای دیگر مناطق شهرستان از جمله وجود گردنه‌ها در جاده یاسوج اشاره کرد و اذعان داشت: جاده کمربندی شهر سمیرم، تقاطع کمربندی، سه‌ راهی منطقه سیور و علی‌آباد، سه‌ راهی تنگ‌خشک، ورودی روستای چهارراه، گرموگ، زرقام‌آباد، ورودی و خروجی شهر حنا که جاده‌های اصلی شهرستان هستند، نیاز به ایمن‌سازی دارند.

وی یادآور شد: جاده تازه احداث‌ شده دناکوه به سمت سی‌سخت بسیار خطرناک است و هیچ تابلویی در این جاده در حوزه شهرستان سمیرم نصب نشده است و بیش‌ترین تصادفات شهرستان سمیرم در این جاده است.

معاون فرماندار سمیرم در پایان ضمن اعلام نامناسب بودن وضعیت روکش آسفالت جاده‌های شهرستان سمیرم خاطر نشان کرد: با وجود تلاش‌های مسؤولان شهرستان سمیرم به دلیل گستردگی سطح فعالیت در حوزه راه، این شهرستان نیازمند نگاه ویژه مسؤولان استان است.

*ضرورت ایمن‌سازی سه‌راهی‌های ورودی روستاهای شهرستان سمیرم

علیرضا فخری‌زاده نیز در این جلسه با اشاره به محدودیت زمان کاری در این شهرستان اظهار کرد: برای اجرای هر فعالیت عمرانی در شهرستان حداکثر چهار ماه اول سال زمان فرصت است که چنانچه طرحی در این مدت اجرا نشود به دلیل شروع فصل سرما و بارندگی دیگر اجرای آن فایده‌ای ندارد.

وی با بیان اینکه سه‌راهی مهرگرد از جمله نقاط حادثه‌خیز شهرستان است، تصریح کرد: در سفر مدیرکل راه و شهرسازی استان به سمیرم این طرح تهیه و مصوب شد ولی تاکنون هیچ اقدامی نشده است.

بخشدار مرکزی سمیرم افزود: اجرای این طرح با وجود پیگیرهای متعدد تاکنون به نتیجه نرسیده است و اکنون هم در آستانه ورود به فصل سرما و بارندگی هستیم.

وی اضافه کرد: چندین سال از زیرسازی روستای دولت قرین به طول 4 کیلومتر می‌گذرد ولی همچنان جاده این روستا خاکی است و نیاز به آسفالت دارد.

فخری‌زاده همچنین به محرومیت مردم این روستا از آب آشامیدنی اشاره کرد و گفت: شهرستان سمیرم دارای 150 روستا است که در 105 روستای آن طبق آمار سرشماری نفوس بیش از 20 خانوار حضور دارند.

وی اذعان کرد: جمعیت روستاهای سمیرم بیش از آمار اعلام‌ شده است و علت متفاوت بودن آمار این است که در زمان آمارگیری طرح افراد روستایی به دلیل ادامه تحصیل فرزندان و نبود امکانات لازم در روستاها به شهرهای هم‌جوار مهاجرت کرده‌اند که برای برخی روستاهای شهرستان آمار خالی از سکنه ثبت‌ شده است.

بخشدار مرکزی سمیرم اظهار کرد: در صورت تأمین نیازهای اولیه بیشتر این روستاها از جمله راه و آب شرب مهاجرت معکوس به شهرستان خواهیم داشت.

وی همچنین با اشاره به خطرناک بودن وضعیت پیچ روستای گرموک، خاطر نشان کرد: به‌ منظور پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار تصادفات، بیشتر سه‌ راهی‌های روستاهای شهرستان سمیرم نیازمند ایمن‌سازی است.

انتهای پیام/63016/ن40/