به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، اسماعیلی در برنامه روی خط خبر گفت: ما در حوزه ترافیک نسبت به دنبا عقب هستیم زیرا این موضوع در کشور را قدر دیر شروع کرده ایم، شرایط جنگ، انقلاب و غیره از جمله این عوامل است.
رئیس سابق پلیس راه کشور گفت: شیوه های اجرایی و کنترلی در ایران با سایر کشورهای اروپایی متفاوت است، در آنجا قوانین سختگیرانه تر است اما در ایران عمدتا نظارتی وجود ندارد.
او گفت: ما با استانداردهای جهانی فاصله داریم اما نسبت به قبل نزدیک تر شده ایم؛ ما در دنیا یک شرایط شبیه سازی داریم تا متقاضی بتواند در شرایط سخت و دشوار به صورت فرضی رانندگی کند، زیرا رانندگی یک مهارت است و این فضاهای مجازی می تواند این مهارتها را به خوبی تعلیم دهد.
او گفت: سلامت روان در رانندگی مهمتر از سلامت جسمی است بنابراین کسی که از این سلامت بهره کمتری دارد طبیعی است که حادثه آفرین تر است.
شفیعیان دیگر مهمان برنامه گفت: سازمان بهداشت جهانی سالهاست که به مسئله ترافیک توجه ویژه ای دارد، زیرا رانندگی مسئله ای است که مستقیما با جان مردم در ارتباط است و مسئله شوخی برداری نیست.
کارشناس تصادفات و فرهنگ رانندگی گفت: فرایند اعطای گواهینامه متفاوت است زیرا ما به متقاضیان، رانندگی در شهر را آموزش می دهیم اما هنرجو به جاده می رود درحالی که با مسائل مربوط به جاده و یا حتی تصادفات رانندگی آشنایی کافی ندارد.
او گفت: 60 درصد از تصادفات به دلیل رفتارهای انسانی است و نشان می دهند که فرایند اعطای گواهینامه بازبینی مجدد شود.
دانلود