شناسهٔ خبر: 15089880 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شهدای منا قربانی بی کفایتی آل سعود شدند

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: شهدای منا قربانی بی کفایتی آل سعود شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت،پیش از ظهر امروز در آیین گرامیداشت شهدای منای خراسان شمالی گفت: تنها کشوری که از بین 39 کشور دنیا توانست پیکرهای مطهر شهدا را شناسایی کند ایران اسلامی بود که در آن شرایط سخت توانست مسائل حجاج کشور را پیگیری کند.

اوحدی افزود: متأسفانه 7 هزار نفر از حجاج کشورهای مختلف در این حادثه به خاطر بی‌کفایتی و بی‌لیاقتی آل سعود به شهادت رسیدند و دنیای اسلام را متأثر کردند.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور فاجعه منا را حادثه ای تلخ و فراموش نشدنی توصیف کرد و گفت: نباید اجازه دهیم تلخی این فاجعه باعث شود عظمت شهدای این فاجعه را نادیده بگیریم و فراموش کنیم.

اوحدی با اشاره به تلاش‌های تیم‌های ایرانی برای شناسایی پیکرهای شهدا تصریح کرد: آل سعود کارشکنی‌های زیادی برای شناسایی و ممانعت از انتقال پیکرهای پاک شهدا به عمل آوردند.

وی با اشاره به حضور هیأت ایرانی به سرپرستی وزیر بهداشت و معاون کنسولی وزارت امور خارجه تصریح کرد: فرمایشات رهبری و تأکید معظم‌له برای حفظ حرمت زائران ایرانی نقطه قوتی برای ما در آن شرایط در عربستان بود.

وی افزود: این بیانات باعث شده بود تا آل سعود پنج فروند هواپیما با امکانات و بدون هیچ‌گونه تشریفات قانونی به امر انتقال پیکرهای مطهر شهدای منا اختصاص دهند.

وی اظهار کرد: عامل دیگری که باعث شد تا پیکرهای شهدا را انتقال دهیم ایثار هیأت پزشکی حج و زیارت بود که در این مسیر ایثار و تلاش‌های زیادی را انجام دادند.

وی خطاب به خانواده شهدای منای خراسان شمالی گفت: شما خانواده شهدا افتخاری برای نظام هستید و بدانید که جایگاه بسیار رفیعی داشته و باید سعی کنید ارتباط و راه شهدا را حفظ کنید.

گفتنی است: در این مراسم از کتاب زیباترین لبیک به مناسبت گرامیداشت یاد شهدای منا با حضور رئیس سازمان حج و زیارت کشور رونمایی شد.

اهدای لوح و تندیس به خانواده 15 شهید حادثه منای استان از برنامه‌هایی بود که در این مراسم اجرا شد.

انتهای پیام/آ

نظر شما