شناسهٔ خبر: 15078363 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معاون سازمان صنعت مازندران مطرح کرد

ضعف پل ارتباطی بین تولیدکننده و مصرف‌کننده در مازندران

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران گفت: ضعف پل ارتباطی بین تولیدکننده و مصرف‌کننده مهم‌ترین مشکل در مازندران است که باید با شناخت این نارسایی‌ها برای رفع آن اقدام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، ابراهیم یعقوبی امشب در بازدید طلافروشان و اعضای اتحادیه طلافروشان ساری و نکا از شرکت طلاسازی زرین‌ناب طبرستان در نکا، اظهار کرد: مازندران دارای توانمندی‌های مختلف در بخش‌های کشاورزی، صنعت و... است که باید با تقویت پل ارتباطی تولیدکننده و مصرف‌کننده، در رونق اقتصادی تلاش شود.

وی افزود: مازندران در بخش صنعت هم در کشور خوش درخشیده است و در بخش تعداد صنایع در رتبه‌های هفتم تا هشتم کشور قرار دارد و در بخش اشتغال از 10 استان برتر کشور در اشتغال‌زایی صنایع هستیم که باید با تقویت زیرساخت‌های لازم، به رتبه‌های بهتری دست یابیم.  

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه استان از داشته‌های مختلف و صاحب نام برخوردار است، خاطرنشان کرد: برندهایی همچون اکبرجوجه، کاله و ... از برندهای بین‌المللی هستند که باید در معرفی بیشتر محصولات خود به شهرستان، استان و کشور تلاش کنیم.

این مسؤول ادامه داد: در حوزه‌های مختلف، ارتباط بین تولید، توزیع و مصرف‌کننده، کم است که باید این ارتباط بیش از پیش فعال شود و به نوعی آن‌چنان که تولید می‌کنیم باید برای توسعه و رشد آن هم با تمام توان وارد شویم تا پیشرفت‌های مختلف حاصل شود.

یعقوبی با تأکید بر بازاریابی و فروش محصولات، افزود: توجه به بازاریابی فروش مناسب، تبادل‌نظر با استان‌های مختلف، توجه به نیاز مشتری و کیفیت محصولات از مسائل مهمی است که باید مورد توجه جدی باشد و در کنار همه این مسائل توجه به منافع مالی و سوددهی در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: حمایت از صنایع بزرگ و کوچک در دستور کار است تا با حمایت جدی از این صنایع، مشکلات تولید بهبودیافته و با افزایش صادرات و اشتغال‌زایی پایدار به توسعه همه‌جانبه برسیم و مشکل بیکاری جامعه برطرف شده و رشد اقتصادی ایجاد شود.

* حمایت از تولیدات داخلی سرلوحه کار اصناف

رئیس اتاق اصناف نکا نیز اظهار کرد: برای آغاز هر کار، صنعت و شغلی مشکلاتی وجود دارد که باید با حمایت همه‌ جانبه مسؤولان و فروشندگان این مشکلات و معضلات شناسایی و حل شود تا صنعت و تولیدات داخلی به مردم شناسانده شود.

محمد جلالیان افزود: حمایت از تولیدات داخلی سرلوحه کار اصناف است و به‌دنبال تقویت تولید داخلی هستیم تا با افزایش تولیدات داخلی با کیفیت، قدرت رقابت با رقبای خود در خارج از کشور پیدا کنیم و به همین منظور باید خرید محصولات  تولیدکننده داخلی در دستور کار خریداران باشد.

وی با تأکید بر توجه به اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبری، ادامه داد: اکنون با توجه به فرمایشات رهبری، رسالتی مهم در حوزه اقتصاد مقاومتی بر دوش اصناف گذاشته شده است که امیدواریم با حمایت از تولید داخلی، در رشد اقتصاد تلاش کرده و از واردات بی‌رویه جلوگیری شود.

رئیس شرکت طلاسازی زرین‌ناب طبرستان در نکا نیز اظهار کرد: بازار فروش و تولیدات لازم و ملزوم یکدیگر هستند و اگر تولیدات از حمایت بازار برخوردار نباشند، نمی‌توان به رشد اقتصادی و درآمدزایی امیدوار بود.

یوسف عشریه گفت: امیدواریم خریداران طلا و فروشندگان آن در بازار، با حمایت از تولیدات داخلی، کمک کار ما در ادامه راه و تولیدات بیشتر در صنعت طلاسازی باشند تا به برند ملی تبدیل شویم.

انتهای پیام/86002/ذ40