به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آقای نوری یکی از تولید کنندگان پوشاک ایرانی است که حمایت از تولید داخلی را نیازمند فرهنگ سازی در کشور می داند و می گوید: همه محصولات خود را با با افتخار با نام ایران عرضه و صادر می کنیم زیرا هم اکنون تولید ایرانی باکیفیت شده و به علت افزایش نرخ ارز و کارگر و انرژی ارزان به راحتی می توانیم با تولید دیگر کشورها از جمله چین و ترکیه رقابت کنیم.
این نکته ای است که آقای نظری تولید کننده پوشاک از کاشان هم در عمل به این نتیجه رسیده است ، تولید کننده ای که با استفاده از نیروی کار در روستای قهرود کاشان تولیداتش را به بازارهای بین المللی عرضه می کند.
نظری می گوید : از سال 60 فعالیت می کنیم از همان زمان محصولات مان را به کشورهایی مانند آلمان ، روسیه و امارات صادر می کنیم ضمن اینکه دو دوره به عنوان تولیدکننده و صادرکننده نمونه استانی و اخیرا هم به عنوان تولیدکننده و صادرکننده نمونه کشوری برگزیده شدیم.
توجه به نیاز روز بازار و کیفیت نکته ای است که می تواند در جلب اعتماد مشتریان و حرکت به سوی بازارهای جدید مورد توجه قرار گیرد نکته ای که اقای خاکی از دیگر تولید کنندگان پوشاک بران تاکید می کند و می گوید: در مجموعه ما از نخ تا پارچه و دوخت 100 درصد داخلی است، همه مانور ما روی کیفیت است که این را می توانید از مشتریان ما بپرسید ضمن اینکه در مجموعه خودمان واحد طراحی داریم که در انجا ایده های مشتریان، در کنار کار طراحی ما، محصول قوی را رقم می زند.
مشکل تامین سرمایه در گردش این روزها بلای جان بسیاری از واحدهای تولیدی است. مشکلی که برغم تلاش های دولت هنوز حل نشده است .
مهدی زاده از دیگر تولیدکنندگان پوشاک معتقد است اگر تسهیلات به واحدهای تولید پوشاک داده شود این واحدهای در رقابت با تولیدات وارداتی مشکلی نخواهند داشت.
در حال حاضر 200 کارخانه صنعتی و 20 هزار واحد صنفی کوچک در صنعت پوشاک کشور فعال هستند که دستکم 3.5 میلیون نفر در این صنعت مشغول بکارند اشتغالی که واردات قاچاق همچنان جدی ترین تهدید ان است امری که یکتا دبیر اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان پوشاک آن را بزرگترین خواسته بخش تولید از دولت می داند تا جلوی عرضه کالای جعلی و قاچاق گرفته شود زیرا به برندهای ایرانی ضربه زده و اعتماد مصرف کننده را از بین برده است.
ضمن اینکه هزینه حضور برندهای جعلی خارجی در بازارهای داخل پایین تر از هزینه داخلی هاست و همه این عوامل رقابت را برای تولید داخل سخت تر کرده است.
بازار پوشاک ایران 11.5 میلیارد دلاری است که این روزها فقط 30 درصد ان در اختیار تولیدات ایرانی است ، ظرفیتی که بدون هیچ رقابتی به تولید کنندگان خارجی واگذار شده است از این رو با فرهنگ سازی مصرف و جلوگیری از ورود پوشاک قاچاق این امکان وجود دارد که سهم 30 درصدی تولید کنندگان ایرانی از بازار پوشاک داخلی تا 80 درصد افزایش یابد.
خیز تولیدکنندگان پوشاک ایرانی برای پس گرفتن سهم خود
تولیدکنندگان پوشاک ایرانی این بار با نام و نشان ایرانی محصولات باکیفیت خود را عرضه می کنند و آن را افتخاری برای خود می دانند.
صاحبخبر -
∎