سید مجید فاطمی مجد در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به نزدیک شدن ماه مهر و بحث داغ لوازم التحریر، گفت: لوازم التحریر نیاز اصلی خانوار است و معمولا در ماههای منتهی به مهرماه روزهای داغی را تجربه میکند.
وی به بحث رکود در این بازار اشاره و عنوان کرد: رکود در بازار لوازم التحریر مانند دیگر اقلام نیست زیرا این کالا جزو لوازم ضروری در خانوادهها است که مجبور به تهیه آن هستند و جایگزینی برای آن وجود ندارد.
رئیس اتحادیه صنف لوازم التحریر و خرازی قم ادامه داد: شاید به دلیل مشکلات اقتصادی خانواده ها لوازم التحریر درجه دو و سه را خریداری کنند.
وی درباره نوع کالا و ذائقه مردم در زمینه لوازم التحریر، گفت: ذائقه مردم هنوز گرایش به سمت کالاهای خارجی در لوازم التحریر است که این دلایل خاص خود را دارد.
فاطمی مجد قیمت مناسب کالاهای خارجی را یکی از این دلایل برشمرد و افزود: یکی دیگر از دلایل تصاویر انتخاب شده بر روی جلد لوازم است زیرا پذیرش برخی از تصاویر برای کودکان ممکن نیست و این امر در کاهش اقبال به سمت کالاهای خارجی میشود.
وی با بیان اینکه در مباحث مربوط به اقتصاد مقاومتی، «اقدام» و «عمل» در کنار یکدیگر تأکید شده است، گفت: متأسفانه اقدام در زمینه ایرانی و اسلامی کردن لوازم التحریر بیشتر در مرحله تئوری و آمار باقی مانده در حالی که باید با تشکیل گارگروه و کمیتههای لازم برای این موارد برنامهریزی بلند مدت داشت.
رئیس اتحادیه صنف لوازم التحریر و خرازی قم از برپایی نمایشگاه لوازم التحریر ایرانی و اسلامی در مجتمع ناشران قم به منظور بهرهمندی مردم از لوازم التحریر ایرانی و اسلامی خبر داد و ابراز داشت: برای نهادینه کردن فرهنگ استفاده از این نوع لوازم التحریر نمایشگاهی از ۱۵ شهریورماه در مجتمع ناشران برپا میشود.
وی ادامه داد: البته تلاش میکنیم که در سالهای آینده نیازی به برگزاری چنین نمایشگاهی نباشد و اقلام ایرانی و اسلامی لوازم التحریر با تشکیل کارگروههای تخصصی در واحدهای صنفی توزیع شود.