شناسهٔ خبر: 1507018 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه هدف‌واقتصاد | لینک خبر

صنعت خودرو بايد از زيان‌دهي خارج شود

صاحب‌خبر -

وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: اميدواريم نمايندگان مجلس در کنار توجه به بحث قيمت‌گذاري خودرو، اهتمام جدي به حوزه توليد کشور داشته باشند و براي خروج خودروسازي از زيان دهي تلاش کنند.

به گزارش مهر، محمدرضا نعمت زاده از ضرورت حمايت بيشتر از صنعت خودروسازي کشور خبر داد و گفت: طي ده سال گذشته صنعت خودرو در ايران همواره زيان ده بوده و در صورت هدف گذاري براي توسعه، اين صنعت بايد از زيان دهي خارج شود.

وزير صنعت، معدن و تجارت افزود: انتظار وزارت صنعت، معدن و تجارت اين است که همگان ضرورت حمايت از خودروسازي را بيشتر درک کرده و براي افزايش توانمندي هاي اين حوزه در زمينه توسعه و تحقيقات صنعتي همکاري کنند.

وي با اشاره به ابلاغ سياست هاي کلان حوزه علم و فناوري از سوي رهبر انقلاب و هدف گذاري اجراي آن ها در صنعت خودروسازي کشور تصريح کرد: براي اجراي اين سياست ها، خودروسازي ها بايد مورد حمايت قرار گيرند و نبايد انتظار داشته باشيم اين صنعت با زيان دهي مستمر و دراز مدت بتواند توسعه هم پيدا کند. وي در ادامه با اشاره به اهميت تحقيق و طراحي در صنعت خودروسازي افزود: گروه خودروسازي سايپا در حال حاضر در اين زمينه پيشتاز بوده و مرکز تحقيقات و نوآوري اين مجموعه از تحرک قابل قبولي در اين حوزه برخوردار است؛ ضمن اين که بايد شرکت هاي خودروساز براي همکاري با طرف هاي خارجي و مشارکت در اجراي برنامه هاي مشترک با شرکت هاي مطرح بين المللي تلاش کنند. نعمت زاده همچنين با اشاره به تلاش خودروسازان براي توليد محصولات خود با استاندارد يورو4 خاطرنشان کرد: خوشبختانه در اين زمينه نتايج قابل قبولي حاصل شده و در حالي که هنوز سوخت يورو4 به طور کامل در سراسر کشور وجود ندارد، تمامي خودروهاي توليدي شرکت هاي داخلي با اين استاندارد توليد و عرضه مي شوند. وزير صنعت، معدن و تجارت همچنين خواستار توجه جدي نمايندگان مجلس به اين صنعت شد و اظهار کرد: اميدواريم نمايندگان مجلس در کنار توجه به بحث قيمت گذاري خودرو، اهتمام جدي به حوزه توليد کشور داشته باشند و براي خروج خودروسازي از زيان دهي تلاش کنند.

نظر شما