شناسهٔ خبر: 1503095 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

نعمت زاده:

توجه به توليد وصادرات راهبرد اصلي وزارت صنعت،معدن وتجارت است

در هفته دفاع مقدس وزير صنعت، معدن وتجارت در مراسم تجليل از حماسه هاي دفاع مقدس و فرزندان شهيدان گروه صنعتي سايپا حضور پيدا كرد.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاري موج، مهندس محمد رضا نعمت زاده در اين مراسم گفت: توجه به توليد و صادرات غير نفتي يکي از مهم ترين راهبردهاي وزارت صنعت، معدن و تجارت براي تحقق سياست هاي اقتصاد مقاومتي خواهد بود.
وي گفت: ايران اسلامي سال هاي بسيار دشواري را پشت سر گذاشته اما توانسته با آبرومندي خود را سربلند نگه دارد و امروز نيز اين امانت به ما واگذار شده که بايد براي حفظ آن تلاش کنيم.
مهندس نعمت زاده با اشاره به ابلاغ سياست هاي کلان حوزه علم و فناوري از سوي رهبر انقلاب و هدف گذاري اجراي آن ها در صنعت خودروسازي کشور تصريح کرد: براي اجراي اين سياست ها، خودروسازي ها بايد مورد حمايت قرار گيرند و نبايد انتظار داشته باشيم اين صنعت با زيان دهي مستمر و دراز مدت بتواند توسعه هم پيدا کند.
وزيرصنعت، معدن وتجارت با اشاره به اهميت تحقيق و طراحي در صنعت خودروسازي افزود: بايد شرکت هاي خودروساز براي همکاري با طرف هاي خارجي و مشارکت در اجراي برنامه هاي مشترک با شرکت هاي مطرح بين المللي تلاش کنند.
مهندس نعمت زاده همچنين با اشاره به تلاش خودروسازان براي توليد محصولات خود با استاندارد يورو4 خاطرنشان کرد: خوشبختانه در اين زمينه نتايج قابل قبولي حاصل شده و در حالي که هنوز سوخت يورو4 به طور کامل در سراسر کشور وجود ندارد، تمامي خودروهاي توليدي شرکت هاي داخلي با اين استاندارد توليد و عرضه مي شوند.
وزير صنعت، معدن و تجارت در بخش ديگري از اظهارات خود با اشاره به برگزاري مستمر جلسات شوراي سياست گذاري صنعت خودرو افزود: از آن جايي که اهميت صنعت خودروسازي را نمي توان ناديده گرفت، تلاش کرده ايم با برگزاري اين جلسات زمينه هماهنگي بيشتر را براي حمايت از اين صنعت فراهم کنيم.
وي تاكيد كرد: اميدواريم نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در کنار توجه به بحث قيمت گذاري خودرو، اهتمام جدي به حوزه توليد کشور داشته باشند و براي خروج خودروسازي از زيان دهي تلاش کنند.

نظر شما