شناسهٔ خبر: 15067715 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش :

رویکرد دستگاه تعلیم و تربیت در تدوین کتب درسی شکوفایی فطرت است

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش در جلسه سرگروه های درسی استان آذربایجان شرقی گفت: رویکرد دستگاه تعلیم و تربیت در تدوین کتب درسی در راستای رسیدن به حیاط طیبه ،شکوفایی فطرت است.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان ،حجت الاسلام و المسلمین محی الدین بهرام محمدیان در این نشست گفت: آموزش و پرورش یک نگاه خودی به فلسفه وجودی این دستگاه داشته و در گذشته این بحث مقوله ای اقتباسی از سایر کشور ها بود. وی با تاکید بر این که از سال 45 که نظام تعلیم و تربیت را اقتباسی کرده ایم دچار تحول نشده است،افزود: این عدم تحول باعث شده محصولی تولید شنود و در نتیجه تولید فرهنگ نداشته ایم. رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت تدوین و اجرای سند تحول بنیادین را گامی بسیار موثر در تولید فرهنگ بیان داشت و افزود:مناسب ترین حرکت در این حوزه تغییر محتوای درسی و تربیت معلمان بود. حجت الاسلام والمسلمین محمدیان با تأکید بر اینکه در رویکرد جدید آموزشی تنها بحث تئوریک نیست، افزود: رویکرد ما بر اساس حوزه یادگیری تفکر و حکمت است و به دنبال خلاقیت و ابداع هستیم. گفتنی است جلسه سرگروه های درسی استان صبح امروز با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش و مدیر کل آموزش و پرورش استان در تالار معلم تبریز برگزار شد.