شناسهٔ خبر: 15065340 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیر امور شعب پست بانک گیلان خبر داد

فعالیت 600 باجه نمایندگی پست بانک در روستاهای گیلان

مدیر امور شعب پست بانک گیلان از فعالیت 600 باجه نمایندگی این بانک در روستاهای استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدزمان فداکار پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران گزارشی از فعالیت و اهداف تشکیل پست بانک ارائه کرد.

وی پست بانک را نخستین بانک دولتی ایجاد شده پس از انقلاب اسلامی خواند و گفت: پست بانک ایران براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان به عنوان بانک تخصصی‌ توسعه‌ای حوزه ICT «فناوری اطلاعات» و خرده بانکداری روستایی نقش مهمی در انجام برنامه توسعه‌ای دولت دارد.

مدیر امور شعب پست بانک گیلان عمده نقش مهم این بانک را در دو حوزه فناوری اطلاعات و روستاها دانست و تصریح کرد: هدف دولت از تشکیل این بانک امکان دریافت خدمات پولی و بانکی روستاییان بوده است.

وی با بیان اینکه روستاها عملاً برای سیستم بانکی کشور درآمدزا و دارای توجیه اقتصادی نبود، اضافه کرد: بیشتر شعب روستایی بانک‌های تجاری تعطیل و یا به باجه تبدیل شده بودند.

فداکار پست بانک گیلان را دارای 20 شعبه و 105 نفر پرسنل ذکر کرد و یادآور شد: پست بانک گیلان دارای 600 باجه نمایندگی بانکی در نقاط مهم مرکزی روستاها و مراکز دهستان‌ها و شهرهای کوچک است.

وی با اشاره به اشتغالزایی حداقل 600 نفر در باجه‌های مذکور روستایی خاطرنشان کرد: ایجاد باجه نمایندگی پست بانک در جذب منابع سرگردان روستاییان و تجهیز و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به روستاییان گیلان نقش مهمی در توسعه روستاها دارد.

مدیر امور شعب پست بانک گیلان یادآور شد: پست بانک در ایجاد حس امیدواری بین جوانان روستایی برای ماندگاری در روستا و ایفای نقش مهم تولیدی خود در راستای سیاست‌های کلان دولت ایفا می‌کند.

وی پرداخت بیش از 60 درصد از مجموع تسهیلات پست بانک در حوزه روستایی، تجهیز بالغ بر 80 روستا به خدمات شبانه‌روزی خودپرداز، پرداخت بیش از 32 میلیارد ریال تسهیلات خاص اشتغالزایی شامل وجوهات صندوق توسعه ملی و اشتغال خرد را از جمله فعالیت‌های پست بانک در روستاهای گیلان برشمرد.

فداکار گفت: پرداخت تسهیلات سفر رئیس جمهور به گیلان، پرداخت بیش از 80 درصد یارانه‌های بخش روستایی و پرداخت حقوق 4 هزار و 100 نفر از مستمری‌بگیران تامین اجتماعی تنها بخشی از عملکرد پست بانک گیلان در راستای سیاست‌های دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی ضمن ارائه گزارش عملکرد سه ساله پست بانک گیلان خاطرنشان کرد: برای بانکداری الکترونیک نیاز به تجهیزات است و در بحث خودپرداز 700 درصد و در کارت‌های بانکی 400 درصد رشد داریم و بهترین عملکرد را در مدت سه سال گذشته داشتیم.

به گزارش فارس، در پایان نشست مذکور شعب جدید پست بانک گیلان در رشت با حضور مسؤولان مربوطه مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

انتهای پیام/2300/ز40

برچسب‌ها: