شناسهٔ خبر: 15059974 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فرودگاه مهرآباد باید عملیاتی و اجرایی بماند

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : فرودگاه 70 ساله مهرآباد باید عملیاتی و اجرایی بماند.

صاحب‌خبر -
فرودگاه مهرآباد باید عملیاتی و اجرایی بماند به گزارش خبرگزاری صدا وسیما ، سیدکمال الدین شهریاری ، انتقال فرودگاه مهرآباد تهران را باعث خسارت مادی و معنوی می‌داند و با بیان اینکه مشکل از مدیریت شهری و ساخت و سازهای غیراصولی اطراف فرودگاه است ، می‌گوید: مهرآباد به عنوان فرودگاه پشتیبان باید عملیاتی و اجرایی باقی بماند.

وی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، با بیان اینکه تقویت فرودگاه مهرآباد به نفع اقتصاد کشور است، گفت: فرودگاه مهرآباد قدمتی 70 ساله در کشور دارد و از جایگاه ویژه ای در نظام اقتصادی برخوردار است و بر همین اساس طرح انتقال آن صد درصد اشتباه است.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از شهرهای بزرگ جهان دو فرودگاهی هستند، تصریح کرد: مثلا در فرانسه درحالی فرودگاه تازه تاسیس پاریس کار خود را شروع کرد که فرودگا ه اورلی هم که مانند فرودگاه مهرآباد تهران، فرودگاه اصلی پاریس محسوب می‌شود کار خود را ادامه داد و در حال حاضر هر دو فرودگاه عملیاتی هستند و در آنها پرواز انجام می‌شود.

وی ادامه داد : در شهرهای بزرگ و کلان شهرهایی مثل شهر تهران وجود یک فرودگاه مانند مهرآباد همراه با فرودگاه بزرگتری مثل فرودگاه حضرت امام که یک فرودگاه بین‌المللی است نه تنها مغایرتی با مباحث اقتصادی، شهرسازی و امنیتی ندارد بلکه این دو فرودگاه لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

شهریاری با بیان اینکه فرودگاه مهرآباد فرودگاهی پشتیبان است و در مواقع بحران و اضطرار می‌تواند به عنوان فرودگاه جایگزین کار کند ، ادامه داد : بر هیمن اساس اصرار داریم که همیشه در حالت عملیاتی باشد و به هیچ وجه با تعطیل کردن فرودگاه مهرآباد موافق نیستم و معتقدم که حتی باید با اختصاص بودجه خاص به طرح‌های درحال توسعه فرودگاه شتاب بخشید و به رفع موانع اقدام کرد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ضمن اینکه فرودگاه مهرآباد به دلیل قدمتی که دارد به عنوان یک فضای خاطره‌انگیز شهری در تهران مطرح هست و مردم نگاه فرهنگی و معماری خاصی به آن دارند و انتقال آن خسارت مادی و معنوی دارد.

شهریاری نظریه انتقال مهرآباد به خارج از تهران را رد و در پاسخ به منتقدان ادامه حضور فرودگاه مهرآباد در تهران، گفت : نمی‌توان به بهانه مزاحمت فرودگاه برای خانه‌های اطراف با انتقال آن موافقت کرد ، مشکل اینجا از فرودگاه نیست ، چرا که ابتدا فرودگاه ساخته شده است و در واقع ساخت خانه باید با حفظ حریم فرودگاه انجام می‌شد و مشکل از مدیریت اشتباه شهری و ساخت و سازهای بی‌رویه است و اگر خانه‌ای نردیک فرودگاه ساخته شده است این خلاف از ساخت و ساز و نه از فرودگاه است.