شناسهٔ خبر: 1505981 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بمنظور شرکت در چهارمین اجلاس سران خزر

روحانی بعداز ظهر یک‌شنبه وارد آستاراخان روسیه می‌شود

حسن روحانی به منظور شرکت در اجلاس روسای جمهور کشورهای حاشیه خزر بعد از ظهر یکشنبه وارد آستاراخان روسیه خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در دوشنبه، به نقل از سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو، حسن روحانی به منظور شرکت در اجلاس روسای جمهور کشورهای حاشیه خزر بعد از ظهر یکشنبه وارد آستاراخان روسیه خواهد شد.

علاوه بر برنامه‌ها و دیدارهای اجلاس؛ ملاقات دوجانبه با ولادیمیر پوتین، گفت‌وگوی رسانه‌ای و برخی دیدارهای دیگر در برنامه سفر رئیس جمهور قرار دارد.

در این اجلاس چهار سند شامل اعلامیه، بیانیه، یادداشت تفاهم در زمینه شیلات و یادداشت تفاهمی در زمینه کمک‌های اضطراری در خزر به امضاء خواهد رسید.

رئیس جمهور را علاوه بر محمد جواد ظریف، ویزر راه و شهرسازی نیز همراهی خواهند کرد.

روحانی عصر دوشنبه روسیه را به مقصد تهران ترک خواهد کرد.

بررسی مسائل کلیدی همکاری و تعاملات بین کشورهای حاشیه دریای خزر و تبیین اولویت‏‌های همکاری بین کشورهای منطقه در آینده از مهمترین محورهایی است که در این اجلاس مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

اولین نشست سران کشوهای ساحلی خزر، نخستین بار به پیشنهاد «صفرمراد نیازف» رئیس جمهور وقت ترکمنستان و با هدف تعیین رژیم حقوقی دریای خزر و با حضور روسای جمهور وقت ایران، روسیه، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان و قزاقستان در اردیبهشت 1381 در عشق‏‌آباد برگزار شد.

دور دوم اجلاس سران کشورهای ساحلی دریای خزر  24 مهر 1386 در تهران و دور سوم نیز در نوامبر ماه سال 2010 میلادی در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار شد.

انتهای پیام/ز

 

 

نظر شما