شناسهٔ خبر: 15059445 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همسرشهید: آل سعود درمدیریت مناسک حج ناتوان است

همدان-ایرنا- همسر یکی از شهدای جانباخته حادثه سقوط جرثقیل مناسک حج سال گذشته در عربستان اظهار کرد: نحوه برخورد دولت عربستان با زائران و بی احترامی به شهدای فاجعه منا نشان داد که دولت عربستان در مدیریت مناسک حج ناتوان است.

صاحب‌خبر -

منیره مخدومی همسر شهید 'سیف الله اسدی مینا' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با غمبار توصیف کردن فاجعه منا افزود: دولت عربستان با مدیریت نادرست مناسک حج موجب جانباختن شمار زیادی از حجاج بیت الله الحرام شد.
وی اضافه کرد: نهادهای مسئول فرا ملی باید تدبیری برای مدیریت مناسک حج اندیشیده تا در سالهای پیش رو دوباره شاهد چنین شهادت زائران خانه خدا نباشیم.
وی تاکید کرد: هر چند دولت عربستان هنگام بروز حادثه سقوط جرثقیل وعده هایی برای حمایت از خانواده شهدا داد ولی به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرد که انتظار می رود مراجع حقوقی پیگیر احقاق حق مردم باشند.
همسر شهید اسدی مینا افزود: شهادت حجاج در منا موید این است که آل سعود در حفظ امنیت و جان زائران بی اهمیت بوده و توان مدیریت ندارد.
وی با ذکر اینکه ناتوانی عربستان و بروز این حادثه دردناک در تاریخ ثبت می شود گفت: حجاج برای جنگ نرفته بودند بلکه با پوشیدن لباس احرام دنبال انجام مناسک حج بودند.
وی ابراز امیدواری کرد: مجامع جهانی با پیگیری موضوع حادثه منا و برخورد با مسببان این فاجعه مدیریت مناسک حج را به ملل اسلامی و کشورهایی که از توان مدیریت بالایی برخوردارند واگذار کند.
شهید سیف الله اسدی مینا 45 ساله و متولد روستای عربلو شهرستان همدان است که سال گذشته برای انجام مناسک حج راهی سرزمین وحی شد.
وی در 20 شهریور سال گذشته بعلت سقوط جرثقیل دچار آسیب شدید گردید و این موضوع منجر به شهادت وی در این سفر معنوی شد.
بر اثر سقوط جرثقیل در مسجدالحرام در 20 شهریور سال گذشته بیش از 100 نفر از جمله هشت زائر ایرانی کشته و صدها نفر مجروح شدند.
در فاجعه منا سال گذشته نیز بر اثر سوء مدیریت و سهل انگاری مسئولان رژیم آل سعود جمع زیادی از حاجیان و مسلمانان جهان در مراسم رمی جمرات جان باختند.
7526/6993/1352

نظر شما