شناسهٔ خبر: 15051047 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

امام جمعه هریس:

توان و قدرت کشور دلیل ناامیدی دشمنان است

امام جمعه هریس با بیان اینکه برای ایستادن در برابر دشمن باید قوی بود گفت: این توان و قدرت کشور است که دشمن را ناامید و از تعرض به مرزهای مختلف کشور ناتوان می سازد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هریس پویا  حجت الاسلام احمدی امام جمعه شهرستان هریس در خطبه های این هفته هریس با تشریح دیدار دیدار فرماندهان و مسئولان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (صلی‌الله‌علیه‌وآله) ارتش جمهوری اسلامی ایران با مقام معظم رهبری اظهار داشت:  معظم له در این دیدار با تأکید بر اهمیت پدافند به‌عنوان «خط مقدم مقابله با هر گونه تهاجم»، جبهه‌ی مقابل جمهوری اسلامی را جبهه‌ای «خبیث، خدعه‌گر و مخالف استقلال ملت» خواندند و خاطرنشان کردند: در مقابل این دشمن که به‌دنبال تضعیف توان دفاعی کشور است، باید آمادگی‌های نیروهای مسلح آن‌چنان افزایش یابد که دشمن حتی به خود اجازه‌ی فکر کردن درباره‌ی تجاوز را ندهد.

امام جمعه هریس گفت: نکته بسیار مهمی که از توصیه های رهبر معطم انقلاب باید برداشت کرد این است که  برای ایستادن در برابر دشمن باید قوی بود گفت:  این توان و قدرت کشور است که دشمن را ناامید و از تعرض به مرزهای مختلف کشور ناتوان می سازد.

وی تاکید کرد: یکی از مصادیق این قدرت ،بالا بردن توان نظامی و قدرت برخورد کشور با هرگونه تعرضی است.

خطیب جمعه هریس ادامه داد: ایشان افزودند: ما با چنین دشمنی مواجه هستیم که حق دفاع را نیز برای ملت ما قائل نیست و در واقع می‌گوید بدون دفاع بمانید تا هر زمان که خواستیم، بتوانیم کشورتان را مورد تهاجم قرار دهیم.
وی افزود: فرمانده کل قوا همچنین بر هوشیاری، اقدام به‌هنگام و به‌کارگیری روش‌های متنوع و ابزارهای پیشرفته در پدافند هوایی تأکید و خاطرنشان کردند: دشمن باید بفهمد که اگر تهاجم کند، ضربه‌ی محکمی خواهد خورد و دفاع ما شامل پاسخگویی نیز خواهد بود.

حوادث حج بیانگر بی کفایتی آل سعود است

حجت الاسلام احمدی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به کشتار حجاج جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۶۶ و فاجعه منا در سال ۱۳۹۴ گفت: مراسم حج سال ۶۶ یکی از صفحات کتاب پر جنایت خاندان آل سعود است که در آن کشتار بیش از ۲۷۰ نفر از شهروندان ایرانی که برای حضور در مراسم حج شرکت کرده بودند، رقم می زند.

وی ادامه داد: روز ششم ذی الحجه یاد آور مراسم برائت از مشرکین زائران ایرانی خانه خدا و کشتار حجاج مظلوم ایرانی در مکه به دست حکام آل سعود است.

امام جمعه هریس افزود: مکانی که خون ریختن در آن حرام است و این حرمت تا جایی اهمیت دارد که حتی اعراب جاهلیت احترام این مکان را نگه داشته اند.اما این حرمت توسط عوامل سعودی شکسته شد در این فاجعه حتی به زنان و جانبازان هم رحم نکردند بطوریکه نیمی از کشته شدگان زنان بودند .

وی تصریح کرد: نکته دردناک آنجاست که بسیاری امار شهدا مربوط به روزهای پس از حادثه است که ماموران سعودی اجازه مداوای مجروحین حادثه را در بیمارستان ها ندادند و برخی از مجروحین که جراحات حاد داشتند پس از تحمل درد ور نج بسیار و درحالی که امکان مداوای آن ها بود به شهادت رسیدند .

خطیب جمعه هریس اضافه کرد: از بی کفایتی آل سعود در اداره حج می توان به حوادث مختلف سه دهه اخیر به طور مکرر اشاره کرد از خدمات بد و برخوردهای بد با زوار و حاجیان گرفته تا مدیریت ناکارآمد که در حوادثی حادثه رمی جمرات ،آتش سوزی چادرهای منا، وقایع تاسف بار و جنایتکارانه، کشتار حجاج مراسم برائت از مشرکین گرفته تا سقوط بالابر در خانه خدا و کشته شدند ملت مسلمان در منا به دلیل سوء مدیریت.

ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی موفقی برای جوانان است

امام جمعه هریس در بخش پایانی سخنان خود گفت: اول ذیحجه، سالروز ازدواج فرخنده حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع) به عنوان روز ازدواج نامگذاری شده است و روزی مبارک برای همه جوانانی است که دل به زندگی فاطمی علیهاالسلام داده‌‏اند تا شادی خود را با خاطره همیشه روشن آن روز مبارک، پیوند زنند.

وی گفت: ازدواج حضرت علی(ع) با حضرت فاطمه (س) به فرمان خداوند، از امتیازاتی است که رسول اکرم (ص) بر آن مباهات می‌کردند. در این پیوند پر میمنت، فرشتگان آسمان در سرور و شادمانی و بهشتیان به زینت و زیور آراسته شده بودند.

امام جمعه هریس افزود: فاطمه زهرا (س) دختر پیغمبر اکرم (ص) و از دوشیزگان ممتاز عصر خویش بود. پدر و مادرش از اصیل‌ترین و شریف‌ترین خانواده‌های قریش بودند. از حیث جمال ظاهری و کمالات معنوی و اخلاقی از پدر و مادر شریفش ارث می‌برد و به عالی‌ترین کمالات انسانی آراسته بود.

حجت الاسلام احمدی گفت: در جریان ازدواج آن دو بزرگوار که به فرموده حضرت رسول(ص) خداوند فاطمه را به ازدواج علی در آورد نکات بسیار مهم آموزشی و الگویی وجود دارد که از آن جمله می‌توان الگوی عفاف و پاکدامنی،کفو و همتا بودن،تقسیم کار،همسرداری،پرورش فرزندان،سبک بودن مهریه ،جهیزیه به اندازه نیاز،جشن عروسی و دوری از گناه اشاره کرد.

نظر شما