شناسهٔ خبر: 15050537 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س ) الگوی ازدواج دینی

جهیزیه به اندازه نیاز ، دوری از گناه در جشن عروسی و پرهیز از تشریفات بیهوده از درس‌های ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) اس

صاحب‌خبر -
   امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س ) الگوی ازدواج دینی
امام جمعه موقت گرگان  گفت : امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) الگوی ازدواج دینی هستند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما حجت‌الاسلام قاسم لیوانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تبریک اول ذی الحجه سالروز ازدواج حضرت علی علیه السلام و فاطمه زهرا سلام اله علیها گفت : همتا بودن، تقسیم کار ، همسرداری ، تربیت فرزندان ، مهریه سبک ، جهیزیه به اندازه نیاز ، دوری از گناه در جشن عروسی و پرهیز از تشریفات بیهوده از درس‌های ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) است.  
امام جمعه موقت گرگان در ادامه با اشاره به رواج چشم و همچشمی در جامعه گفت : متاسفانه در جامعه به دلیل چشم و همچشمی و دوری از تربیت اهل بیت(ع) ، سنتهای ناپسندی مانند مهریه‌های سنگین رواج یافته که به صلاح نیست.
حجت الاسلام لیوانی تاکید کرد : برای تقویت بنیان خانواده باید از ترویج گناه و فساد در مراسم عروسی پرهیز کرد.
وی با گرامیداشت 12 شهریور، روز بهورز، گفت: بهورزان در نقاط مختلف و حتی صعب‌العبور، در حال خدمت‌رسانی هستند و از این نظر نیازمند توجه بیشتر هستند.
وی با گرامیداشت 18 شهریور ، روز جهانی مبارزه با بی سوادی افزود : علم یک ابزار است که اگر در دست انسان متعهد قرار گیرد ، از آن استفاده خوب می‌شود و اگر به دست انسان‌های بی‌منطق بیفتد از آن سو استفاده خواهد شد.





نظر شما