شناسهٔ خبر: 15049968 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

امام جمعه موقت ساری:

حقوق کشته‌شدگان حادثه منا باید مطالبه شود

امام جمعه موقت ساری با اشاره به فاجعه منا و کشته شدن هزاران انسان بی‌گناه، گفت: این اتفاق نباید فراموش شود و باید یاد و نام کشته‌شدگان حادثه منا را زنده نگه داشته و حقوق آنها مطالبه شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام یوسف یوسف‌پور ظهر امروز در خطبه‌های این ‎هفته نماز جمعه مرکز مازندران با بیان اینکه هفته دولت با افتتاح پروژه‌های مختلفی به پایان رسید، اظهار کرد: همه تلاش مسؤولان باید بر مبنای رفع بیکاری باشد تا بتوانند مردم را یاری بدهند.

وی با اشاره به انتخابات پیش‎رو از مسؤولان خواست تا فضای آرامی را ایجاد کرده و از منازعات انتخاباتی پرهیز کنند.

امام جمعه موقت ساری افزود: مسؤولان مازندران در رابطه با حل مشکلات کارگران و بدهی محصولات کشاورزی کشاورزان همت کرده و هزینه‎ها و پول‌های حاصل از دسترنج آنها را به‎موقع پرداخت کنند.

این مسؤول با اشاره به سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س)، افزود: آنچه را که همه مکاتب بشری در زمینه ازدواج دارند، ازدواج پاک و الهی است اما در کشوری که داعیه‌دار آیین علوی هستیم، به‌جای این ازدواج‎های معقول و پاک، ازدواج‎های اینترنتی، خیابانی، پیامکی و دوستی‎های نامشروع است که نه‌تنها نمی‎تواند اثربخش باشد، بلکه بنیاد خانواده را متزلزل و جامعه را به فساد می‎کشاند.

یوسف‌پور با اعلام اینکه اکنون در برابر هر چهار ازدواج یک طلاق داریم که یک فاجعه بوده و خسارت‎بار است، اظهار کرد: طلاق، پدیده شومی است که فرزندان، خانواده و جامعه را به تباهی می‎کشاند، بنابراین همه پدران، مادران، مسؤولان و جوانان اعم از دختر و پسر با ازدواج الهی و پاک، عزت را در دنیا و سعادت را در آخرت دنبال کنند.

وی ادامه داد: خانواده‌ها در این فکر باشند که نسل نو را بر اساس تربیت الهی هدایت کنند و امروز جوان ایرانی باید هوشیار بوده، بفهمد و درک کند که خود را از این هلاکت سخت و بدعاقبتی خطرناک نجات دهد.

خطیب جمعه موقت ساری با اشاره به فاجعه منا و کشته شدن هزاران انسان بی‌گناه، افزود: این اتفاق نباید فراموش شود و باید یاد و نام کشته‌شدگان حادثه منا را زنده نگه داشته و حقوق آنها مطالبه شود.

این مسؤول با بیان اینکه همه کشتارهای منطقه از سوی استکبار جهانی طراحی شده است، خاطرنشان کرد: اسرائیل، آمریکا، انگلیس و صهیونیسم تلاش دارند که فریاد «لا اله الا الله» و «محمداً رسول‎الله» را با این کشتارهای بی‎رحمانه و شهادت‎ها خاموش کنند، غافل از اینکه خون‌های مطهر شهدا تبدیل به صدای رسایی می‎شود که «لا اله الا الله» و «محمداً رسول‎الله» را فریاد می‌کنند.

یوسف‎پور از تشکیلات نظامی، انتظامی، امنیتی، بسیج، اطلاعات و سپاه کشور که عزت‎مندانه از کیان و ارزش‎های انقلاب اسلامی دفاع می‎کنند، تقدیر کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شهادت امام جواد (ع)، گفت: آن امام بزرگوار همواره بر اخلاق و تقوا در جامعه اسلامی تأکید داشتند و حتی در این باره به یکی از شیعیان خود به نام «سعدالخیر» نامه مفصلی را ابلاغ کردند.

امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه تقوای الهی انسان را از هلاک و فاسد شدن حفظ کرده و غنیمتی بس بزرگ برای انسان است، افزود: اگر انسان از تقوا برخوردار نباشد، هیچ‌گاه عاقبت به‎خیر نمی‎شود و سعادت و عزت را به‎دست نمی‎آورد اما انسان باتقوا به مقامی می‎رسد که از همه خطرها و بلاهای بزرگ نجات می‎یابد.

این مسؤول با تأکید بر اینکه بزرگ‌ترین مشکل انسان، نداشتن بینش الهی و بی‌بصیرتی است، بیان کرد: همه این‎ها از بی‎تقوایی است، چراکه تقوا چشم و دل انسان را بینا ساخته و انسان را در پناه خدا نگه می‎دارد.

یوسف‌پور در پایان با بیان اینکه تقوا به‎عنوان ضمانت الهی، آن است که انسان خود را در محضر خدا بداند، گفت: از این نظر همه انبیا و اولیای الهی بر این شاخصه مهم تأکید دارند.

انتهای پیام/86001/ی40/

نظر شما