شناسهٔ خبر: 15048871 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

ماهواره‌ها مسیر زندگی‌ها را عوض کرده است/ ازدواج آسان، راه رفع مشکلات

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ماهواره‌ها مسیر زندگی‌ها را عوض کرده است، گفت: راه رفع بسیاری از مشکلات ازدواج آسان است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام احد آزادیخواه ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه همدان شهادت حضرت جواد(ع) را تسلیت گفت و با اشاره به آغاز ماه ذی‌الحجه با بیان اینکه یکی از مناسبت‌های این ماه ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) است اظهار کرد: از والدین می‌خواهیم اگر خواستگار دیندار برای دخترشان آمد معطل نکنند و مقدمات ازدواج را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه تا زمانی که وجود ائمه(ع) را به عنوان یک تشریفات نگاه کنیم از این آسیب‌ها خواهیم داشت افزود: بسته اجرایی زندگی و خرده‌فرهنگ‎ها را باید از ائمه(ع) یاد بگیریم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سبک زندگی اسلامی که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد ادامه داد: در تمام مدل‌ آیین‌ها و ادیان دینی کامل‌تر دقیق‌تر و جامع‌تر از اسلام وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه اگر متهم هستیم نگاه اسلام به جامعه و مردم ناقص است دلیل آن این است که نگاه به اسلام ناقص است، اظهار کرد: نباید این نکته را فراموش کرد که نگاه اسلام به جامعه ناقص نبوده و نیست.

آزادیخواه با اشاره به اینکه خداوند همه چیز را در کتاب مقدس قرآن گنجانده است ادامه داد: هر روز در هر کجای دنیا می‌بینیم که پژوهشگران و دانشمندان بسیاری به دین اسلام روی می‌آورند.

وی با اینکه 14 هزار نفر سنی و مسیحی مسلمان شده و در کنار حوزه علمیه قم درس می‌خوانند؛ افزود: استفاده از دین زمانی می‌تواند ما را نجات دهد که به همه شکل از آن استفاده شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بی‌توجهی جوانان به ازدواج اظهار کرد: کوتاه بودن مدت زندگی مشترک، انتخاب‌های غیر استاندارد، مهریه‌های سنگین و... مسیر ازدواج را منحرف می‌کند.

وی در ادامه سخنانش تصریح کرد: شیرین‌ترین نوع ازدواج مربوط به ازدواجی است که مهریه پایین داشته باشد.

آزادیخواه با اشاره به اینکه در ازدواج فرزند، تعیین مهریه و تهیه جهیزیه نیز باید بر اساس سیره نبوی اقدام کنیم، گفت: موضوع ازدواج آسان برای جوانان را باید جدی بگیریم وگرنه فساد بزرگی ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از مردم شریف همدان درخواست دارم پیشتاز باشید و از این تریبون نماز جمعه باب ازدواج آسان را فراهم کنید بیان کرد: نکند روز قیامت شهدا بگویند ما در جنگ سخت وظیفه خود را انجام دادیم اما شما در جنگ نرم وظیفه خود را انجام ندادید.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ماهواره‌ها مسیر زندگی‌ها را عوض کرده است، افزود: راه رفع بسیاری از مشکلات ازدواج آسان است.

وی با بیان اینکه متأسفانه جوانان امروز تا مسئله کوچکی پیش می‌آید دنبال طلاق می‌روند، افزود: باید صبر و حوصله را پیشه زندگی خود قرار دهیم.

آزادیخواه با اشاره به افتخارآفرینی سکینه خدابنده‌لو در مسابقات المپیک به خاطر حجابش اظهار کرد: وجود چنین افرادی باعث افتخار است.

انتهای پیام/89024/ح40

نظر شما