به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شیرازه، اگر در خانواده شما یک بچه مدرسه ای باشد حتما مشاهده می کنید که این روزها مشغله ثبت نام و یا خرید البسه مدرسه را دارد. بوی ماه مهر کم کم به مشام می رسد، ثبت نام مدارس تقریبا تمام شده است. برخی از مدارس دولتی علی رغم اعلام مسئولان مبنی بر غیر قانونی بودن اخذ شهریه از والدین، مبلغی بابت کمک به هزینه های جاری مدارس از اولیا طلب کردند. بیش از هشتصد هزار دانش آموز در استان فارس برای فرا گرفتن علم، در ابتدای مهر راهی مدارس خواهند شد. شورای شهر 15 درصد سرویس مدارس را افزایش داد تا تکلیف هزینه رفت و آمد دانش آموزانی که در سال تحصیلی جدید از سرویس استفاده می کنند مشخص شود.
بازار خرید البسه دانش آموزان هنوز آنچنان داغ نشده است، البته انتظار می رود با نزدیک شدن به فصل برگ ریزان و خنک شدن هوا این بازار گرم تر شود. در این میان هنوز خبری نیز از برپایی نمایشگاه عرضه نوشت افزار، کیف و کفش نیست.
شرایط نامناسب اقتصادی و رکود موجود در بازار، صنف فروشندگان لوازم التحریر را با توجه به فصل تابستان بیش از گذشته دچار رکود کرده است و آنها روزها را یکی یکی میشمارند تا به فصل مدارس برسند و کمی کار و کسبشان رونق گیرد.
آنطور که فروشندگان لوازم التحریر می گویند امسال هیچگونه افزایش قیمتی وجود ندارد و تنها برخی از اجناس با افزایش 4 تا 5 درصدی مواجه بوده اند.
وی در مورد توزیع کتاب های درسی نیز گفت: 180 واحد صنفی شیراز از روز شنبه توزیع کتاب های درسی را آغاز خواهند کرد، کتاب ها به این واحد تحویل داده شده است و مشکلی برای توزیع کتب نخواهیم داشت.
بهزاد نیا در رابطه با بازرسی از واحد های صنفی پیش از بازگشایی مدارس نیز اظهار داشت: تا کنون چندین بازرسی از واحد ها صورت گرفته است و این روند تا بازگشایی مدارس ادامه خواهد داش،بازرسی ها از طریق گشت های مشترک صنعت معدن و تجارات، اتاق اصناف و اتحادیه بازرسی صورت می گیرد.
او می گوید: کیفیت طرح های داخلی مناسب است و می تواند در بازار تاثیر گذار باشد،برند های معروف خارجی از جمله آلمانی، کاندایی و اسپانیایی که در بازار موجود هستند، هم در داخل کشور تولید میشوند اما این لوازم، توسط شرکت های داخلی تحت لیسانس همان کشورهای خارجی قرار دارند، بنابراین حق تغییر لوگو، تصاویر و رنگ را ندارند. البته نظارت بر روی این طرح ها نیز وجود دارد.
در سال های نه چندان دور متولیان فرهنگی آنچنان توجهی به تصاویر حک شده بر روی نوشت افزارهایی که میلیون ها کودک و نوجوان ایرانی روزانه با آن سرو کار دارند نداشتند، تصاویری که برگرفته از شخصیت های کارتونی غربی بود.
اما در سال های اخیر برخی از مجموعه های فرهنگی با ورود به این حوزه طرح هایی متناسب با فرهنگ اسلامی و ایرانی وارد بازار نوشت افزار کردند. طرح هایی که در آن از نماد ها و قهرمانان ملی وشخصیت های کارتونی دوست داشتنی ایرانی استفاده شده بود.
حال جا دارد متولیان فرهنگی و مسئولان آموزش و پرورش فرصت های ویژه ای را برای عرضه کنندگان این نوع محصولات فراهم کنند تا کودکان و نوجوان ایرانی ضمن آشنایی بیشتر با نمادها و قهرمانان ایرانی و تقویت روحیه خود باوری، مسیر درست الگو پذیری را طی نمایند.
انتهای پیام/
بازار خرید البسه دانش آموزان هنوز آنچنان داغ نشده است، البته انتظار می رود با نزدیک شدن به فصل برگ ریزان و خنک شدن هوا این بازار گرم تر شود. در این میان هنوز خبری نیز از برپایی نمایشگاه عرضه نوشت افزار، کیف و کفش نیست.
شرایط نامناسب اقتصادی و رکود موجود در بازار، صنف فروشندگان لوازم التحریر را با توجه به فصل تابستان بیش از گذشته دچار رکود کرده است و آنها روزها را یکی یکی میشمارند تا به فصل مدارس برسند و کمی کار و کسبشان رونق گیرد.
آنطور که فروشندگان لوازم التحریر می گویند امسال هیچگونه افزایش قیمتی وجود ندارد و تنها برخی از اجناس با افزایش 4 تا 5 درصدی مواجه بوده اند.
وی در مورد توزیع کتاب های درسی نیز گفت: 180 واحد صنفی شیراز از روز شنبه توزیع کتاب های درسی را آغاز خواهند کرد، کتاب ها به این واحد تحویل داده شده است و مشکلی برای توزیع کتب نخواهیم داشت.
بهزاد نیا در رابطه با بازرسی از واحد های صنفی پیش از بازگشایی مدارس نیز اظهار داشت: تا کنون چندین بازرسی از واحد ها صورت گرفته است و این روند تا بازگشایی مدارس ادامه خواهد داش،بازرسی ها از طریق گشت های مشترک صنعت معدن و تجارات، اتاق اصناف و اتحادیه بازرسی صورت می گیرد.
او می گوید: کیفیت طرح های داخلی مناسب است و می تواند در بازار تاثیر گذار باشد،برند های معروف خارجی از جمله آلمانی، کاندایی و اسپانیایی که در بازار موجود هستند، هم در داخل کشور تولید میشوند اما این لوازم، توسط شرکت های داخلی تحت لیسانس همان کشورهای خارجی قرار دارند، بنابراین حق تغییر لوگو، تصاویر و رنگ را ندارند. البته نظارت بر روی این طرح ها نیز وجود دارد.
در سال های نه چندان دور متولیان فرهنگی آنچنان توجهی به تصاویر حک شده بر روی نوشت افزارهایی که میلیون ها کودک و نوجوان ایرانی روزانه با آن سرو کار دارند نداشتند، تصاویری که برگرفته از شخصیت های کارتونی غربی بود.
اما در سال های اخیر برخی از مجموعه های فرهنگی با ورود به این حوزه طرح هایی متناسب با فرهنگ اسلامی و ایرانی وارد بازار نوشت افزار کردند. طرح هایی که در آن از نماد ها و قهرمانان ملی وشخصیت های کارتونی دوست داشتنی ایرانی استفاده شده بود.
حال جا دارد متولیان فرهنگی و مسئولان آموزش و پرورش فرصت های ویژه ای را برای عرضه کنندگان این نوع محصولات فراهم کنند تا کودکان و نوجوان ایرانی ضمن آشنایی بیشتر با نمادها و قهرمانان ایرانی و تقویت روحیه خود باوری، مسیر درست الگو پذیری را طی نمایند.