شناسهٔ خبر: 15041644 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

فقر نباید مانع تشکیل زندگی و ازدواج شود

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه فقر نباید مانع تشکیل زندگی و ازدواج شود، گفت: مسؤولان و اقشار مختلف باید در حد توان و بضاعت حتی با صرف اعتبار و آبروی خود برای تأمین جهیزیه جوانان نیازمند، مشارکت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی عصر امروز در جلسه هم‌اندیشی طرح ملی آئینه شمعدان در زاهدان، اظهار کرد: سن ازدواج در حال افزایش است و به هر اندازه که این امر مهم به تعویق بیفتد، عوارض و چالش‌های گوناگونی را نصیب جامعه می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: مقام معظم رهبری برای ترویج سنت حسنه ازدواج تأکید فراوان داشته و خود راه‌ها و روش‌های مختلف را برای تشویق جوانان به ازدواج اجرایی کرده است.

وی با تأکید بر اینکه فقر نباید مانع تشکیل زندگی و ازدواج شود، ادامه داد: جهیزیه جزو اولویت‌ها برای آغاز زندگی است که همت همه مسؤولان و اقشار مختلف را می‌طلبد تا در این امر خداپسندانه در حد توان و بضاعت حتی با صرف اعتبار و آبروی خود مشارکت کنند.

امام جمعه زاهدان با تمجید از طرح آیینه شمعدان که در سطح کشور در حال اجرا است، بیان کرد: باید اجرای این طرح در این استان به انسان‌هایی که در بین مردم از وجاهت برخوردار هستند سپرده شود تا اعتماد بیشتر مردم را به همراه داشته باشد.

سلیمانی خطاب به خانواده‌ها گفت: باید تشریفات کمرشکن را در سنت حسنه ازدواج کنار گذاشت و زمینه ازدواج آسان پایدار را برای جوانان فراهم کرد تا شاهد تحکیم پایه‌های آن باشند.

* طرح آئینه شمعدانی در انحصار هیچ یک از ادارات نیست

دبیر طرح آینه شمعدان کشور نیز در این جلسه به تشریح اهداف این طرح و اقدامات انجام شده پرداخت و اظهار کرد: طرح ملی آینه شمعدان پویشی اجتماعی بوده که با هدف جذب کمک‌های مردمی برای تأمین جهیزیه زوج‌های نیازمند در آستانه ازدواج زیر پوشش کمیته امداد طراحی شده است.

رسول طالبی افزود: در این طرح برنامه‌ریزی شده است که با مشارکت مردمی و مساعدت بین بخشی نهادهای حاکمیتی و خیرین، 70 هزار زوج جوان در کل کشور زیر پوشش قرار گیرند.

وی برجسته‌سازی مسأله ازدواج و خانواده در کشور، ترویج گفتمان ازدواج آسان، ترویج گفتمان و فعالیت‌های اجتماعی و خیرخواهانه را تقویت حس مسؤولیت‌پذیری در سطح جامعه از اهداف طرح آینه شمعدان عنوان کرد.

طالبی گفت: اگرچه این طرح از حمایت ادارات و ارگان‌های فرهنگی مختلف استفاده می‌‌کند اما در انحصار هیچ یک از آنها نیست و صرفاً یک پویش مردمی است که با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری برای ازدواج آسان تلاش می‌کند.

وی با بیان اینکه تاکنون 10 استان کشور در این طرح مشارکت کرده‌اند، افزود: امیدواریم سیستان و بلوچستان نیز سهم به‌سزایی در اجرای این طرح داشته باشد.

انتهای پیام/3139/ت40

نظر شما