به گزراش خبرگزاری تسنیم از اردبیل٬ علی نورزاده ظهر امروز در جلسه شورای برنامهریزی و توسعه استان اردبیل که در استانداری برگزار شد٬ اظهار داشت: محدودیت منابع مالی سبب شده است که پروژههای وزارت راهوشهرسازی دچار مشکل شود چرا که با اعتبارات دولتی مشکل پروژههای عمرانی کشور نظیر راهآهن اردبیل - میانه حل نخواهد شد و تکمیل و بهرهبرداری این پروژهها نیازمند سرمایهگذاریهای بخش خصوصی و استفاده از فاینانسهای داخلی و خارجی است.
وی افزود: در پروژههای ریلی و راهآهن کشور با راهاندازی کارخانه تولید ریل مشکلی در ریلگذاری این پروژهها نخواهیم داشت و اگر دولت بتواند چندین سال به صورت متوالی به این پروژهها اعتبارات مناسبی اختصاص دهد قطعا پروژههای ریلی به بهرهبرداری خواهد رسید و در غیر این صورت اگر بتوانیم سرمایهگذار بخش خصوصی و یا فاینانس خارجی را به این پروژهها اضافه کنیم حتما از این راهحل نیز زودتر به نتیجه خواهد رسید.
معاون وزارت راه و شهرسازی گفت: تامین منابع مالی برای پروژههای بزرگ و راهآهن کشور حائز اهمیت بوده که وزیر راهوشهرسازی در سفر آینده خود به کشور چین منابع مالی مورد نیاز برای 7 پروژه راهآهن کشور را از طریق فاینانس این کشور حل میکند و خوشبختانه در این رابطه خبرهای خوشی در راه است و مذاکرات قابل قبولی به انجام رسیده که امیدواریم با به نتیجه رسیدن این مذاکرات زمینههای رضایتمندی مردم استانهای کشور که چندین سال در انتظار راهآهن هستند برآورده شود.
نورزاده تصریح کرد: وزارت راهوشهرسازی در پروژههای متعدد عمرانی که تکمیل این پروژهها با اعتبارات دولتی بسیاز سخت است که تلاش میکنیم با واگذاری به بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت از سرمایهگذاران بخش خصوصی بتوانیم این پروژهها را رد حد قابل قبولی به اتمام برسانیم.
وی بیان کرد: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی یکی از اولویتهای مهم وزارت راهوشهرسازی اوده که امیدواریم با برخورداری از امتیازات فاینانس هم در حوزه داخلی و هم در حوزه خارجی ومذاکره با شرکتهای بزرگ سرمایهگذاری بتوانیم پروژههای عمرانی بزرگ را در سطح کشور تکمیل وبهرهبرداری کنیم.
انتهای پیام/
∎