شناسهٔ خبر: 15016910 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور:

اختصاص 130میلیارد تومان برای ساخت مدرسه درسیستان و بلوچستان

نشست رسانه ای همایش خیرین مدرسه ساز در سواحل مکران برگزار شد و مسئولان حاضر در این جلسه تاکید کردند که ساخت مدرسه در این اماکن کمک بسیار بزرگی به رفع محرومیت ها و بالابردن سطح سواد منطقه می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، نشست رسانه ای همایش خیرین مدرسه ساز در سواحل مکران صبح امروز چهارشنبه 10 شهریورماه 95 باحضور امیر دریادار بی‌غم جانشین فرمانده نیروی دریایی، محمدرضا حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و مرتضی رئیسی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور در محل این سازمان برگزار شد.

 

 

حذف مدارس کپری را مدنظر داریم 

مرتضی رئیسی هدف از برگزاری این همایش را، که 15 شهریورماه در چابهار برگزار می شود، برقراری عدالت آموزشی و رفع محرومیت ها در منطقه سواحل مکران برشمرد و گفت: پیشنهاد برگزاری این همایش را نیروی دریایی مطرح کرد. با توجه به اینکه توسعه این مناطق مورد تاکید مقام معظم رهبری است، وزارت آموزش و پرورش با همکاری نیروی دریایی بنا را بر این گذاشتند تا از طریق برگزاری این همایش رفع محرومیت ها وجهه مردمی بگیرد.

 

وی افزود: 500 نفر در این همایش شرکت می کنند که 130 خیر مدرسه ساز شامل 100 آقا و 30 خانم خیر از تهران به منطقه تشریف می برند که 2 روز در منطقه خواهند ماند. 

 

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور ادامه داد: استانداران و مسئولان دو استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان زحمات بسیاری کشیدند و ما امیدواریم این برنامه شروعی برای برقراری عدالت آموزشی در این تکه طلایی از جمهوری اسلامی ایران باشد و برای این دو استان عواید داشته باشد.

 

وی خاطر نشان کرد: هدف ما حذف مدارس کپری، خشت و گلی و رسیدگی به مناطق محروم است و ما امسال در استان سیستان و بلوچستان مبلغ 130 میلیارد تومان مازاد بر اعتبارات عادی به منطقه اختصاص داده ایم تا صرف مناطق مرزی و محروم استان شود . 

نظر شما