شناسهٔ خبر: 15009952 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

اکران مستند «خاطرات خانه متروک» در پلاتو حوزه هنری یزد

قدس آنلاین - یزد : مستند «خاطرات خانه متروک» فیلمی جذاب و تکان دهنده از رویدادهای جنگ جهانی اول در ایران، به کارگردانی مهدی فارسی در پلاتو حوزه هنری یزد به نمایش درآمد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین از یزد، در راستای اهداف و برنامه‌های «خانه فیلم» این مرکز، مستند «خاطرات خانه متروک» به نویسندگی و کارگردانی مهدی فارسی، با حضور کوچک‌زاده رئیس حوزه هنری یزد، نجفی معاون سیمای مرکز یزد و جمعی از هنرمندان و فعالان عرصه سینما در پلاتوی حوزه هنری اکران شد.

این فیلم سال 1394در مدت 84 دقیقه به تهیه کنندگی محسن یزدی و مرکز مستند سوره حوزه هنری تولید شده است.

این مستند تاریخی با نگاهی گذرا به پاره‌ای از رخدادهای جنگ جهانی اول در ایران، وقایعی پراکنده، خاطرات تلخ و فراموش شده، دست نوشته‌ها و نقل قول‌‌های منتسب به شاهدان عینی در مقطع 4 ساله جنگ جهانی را از ابتدا تا انتها در 10 فصل به تصویر می‌کشد.

پرهیز از شیوه‌های متداول فیلم‌سازی در مستندهای تاریخی مانند بهره‌گیری از مصاحبه‌‌ با کارشناسان حوزه‌ تاریخ و یا بازسازی رخدادهای تاریخی با بازیگر و به شیوه‌ فیلم‌های داستانی موجب شده تا گروه سازنده با جمع آوری حجم زیادی از اسناد و عکس‌های کم‌‌یاب سال‌های جنگ جهانی اول، ساختار بصری متفاوتی را در این مستند خلق نماید که این از ویژگی‌های «خاطرات خانه متروک» است.

دیگر عوامل فیلم عبارتند از؛ گوینده متن: ناصر طهماسب، پژوهشگر: سیروس سعدوندیان، انسیه جهانشاه و زینب ثانی، تصویربردار: سید حسن سیدی پریشان، فیروز باقرزاده، صدابردار: آرمان نقش جهان، صداگذار: محمدجواد فارسی، مهرداد جلوخانی و آهنگساز: مقداد شاه حسینی.

مستند «خاطرات خانه متروک» نامزد بهترین تحقیق و پژوهش نهمین جشنواره سینما حقیقت و نامزد بهترین دستاورد فنی و هنری (تصویربرداری) سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر بوده است.

نظر شما