شناسهٔ خبر: 15001612 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مرور تحولات و رخدادهای یمن در یک نگاه/ 9 شهریور ماه

تهران-ایرنا- تداوم حملات هوایی عربستان به مناطق مختلف یمن، طرح سفارت عربستان برای صلح در یمن، رسیدن آمار قربانیان جنگ یمن به 10 هزار نفر و شکایت یمنی ها به سازمان ملل درخصوص تداوم محاصره هوایی کشورشان از جمله رخدادهای یمن در روز نهم شهریور ماه به شمار می رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سفارت عربستان در آمریکا امروز (سه شنبه) طرحی را برای پایان دادن به بحران در یمن ارائه داد که شامل پنج بند می شود.

**حمله هوایی عربستان به استان تعز؛ کشته شدن 9 تن
جنگنده های ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان یک منطقه را در استان تعز در غرب یمن بمباران کردند که بر اثر آن 9 غیر نظامی کشته و 3 تن دیگر زخمی شدند.

**حملات هوایی عربستان به صعده، جان 3 غیر نظامی را گرفت
جنگنده های عربستان سعودی در ادامه حملات خود به یمن، منطقه ای را در استان صعده واقع در شمال یمن بمباران کردند که بر اثر آن 3 غیر نظامی کشته و 3 تن دیگر زخمی شدند.

**تروریست القاعده در یمن در شلیک پهپاد کشته شد
مقام امنیتی یمن اعلام کرد که یک تروریست القاعده در حمله پهپاد آمریکایی در جنوب این کشور کشته و دو نفر دیگر نیز زخمی شدند.

**سازمان ملل: شمار قربانیان جنگ یمن به 10 هزار نفر رسید
هماهنگ کننده سازمان ملل در امور بشردوستانه اعلام کرد که شمار قربانیان جنگ 18 ماهه یمن به حدود 10 هزار نفر رسید.

**یمنی ها از تداوم محاصره هوایی کشورشان به سازمان ملل شکایت بردند
یمنی ها با تداوم محاصره هوایی این کشور وتعطیلی فرودگاه بین المللی صنعا، یادداشت اعتراضی دراین خصوص تحویل نماینده سازمان ملل دادند و از سکوت بین المللی دراین خصوص به شدت انتقاد کردند.

**شورای عالی سیاسی یمن انفجار انتحاری در عدن را محکوم کرد
شورای عالی سیاسی یمن ضمن محکوم کردن جنایات تروریستی القاعده وداعش در عدن ودیگر استان های یمن ،آنها را تحت حمایت رژیم اشغالگر قدس وائتلاف عربستان علیه یمن دانست.

**حمله جنگنده های عربستان به استان ذمار یمن پنج کشته برجای گذاشت
جنگنده های عربستان سعودی در ادامه حمله به مناطق غیرنظامی یمن، با بمباران جاده ای در استان «ذمار»، پنج نفر را کشتند و سه نفر را زخمی کردند.
خاورم**9329**1144

نظر شما