شناسهٔ خبر: 14999475 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

با مصوبه کمیسیون فرهنگی؛

دولت مکلف به ارائه لایحه درباره حق پخش برنامه‌های ورزشی شد

71372

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی آخرین موارد پیوست لایحه برنامه ششم توسعه را که در جلسه امروز این کمیسیون تصویب شد اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

احد آزادی‌خواه در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: بر اساس جلسه امروز قرار بر این شد که بیمه فعالان قرآنی در کنار فعالان هنری دیده شود. هم‌چنین استقرار روحانی در روستاهای بالای صد خانوار تا پایان سال دوم برنامه به تصویب رسید.

او ادامه داد: به علاوه  مقرر شد هر جا وزارت ورزش  نیاز به زمین داشته باشد وزارت جهاد با آن‌ها همکاری کند و زمین در اختیارشان قرار دهد. دولت نیز مکلف شد در خصوص تبلیغات و حق پخش برنامه‌های ورزشی با هماهنگی سازمان صدا و سیما لایحه تقدیم کند.

به گفته آزادی خواه، دولت مکلف شده است که اعتبار گسترش رسانه‌های  نوین را برای صدا و سیما تامین کند تا سیستم پخش ارتقاء پیدا کند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی هم‌چنین گفت:‌ وزارت کشور نیز مکلف شد سند آسیب شناسی کشور در مناطق مختلف را تاپایان سال اول برنامه تدوین کند و بر اساس پیوست دیگری به این لایحه ، شرکت فرش حداکثر ظرف یک سال از برنامه از زیرنظر وزارت صنایع خارج و زیر نظر سازمان میراث فرهنگی قرار خواهد گرفت.

آزادی خواه درباره بار مالی این بندها نیز توضیح داد :مواردی که به لایحه اضافه کرده ایم بار مالی ندارد اما یکی دو جا که بار مالی دارد محل تامین آن را مشخص کرده ایم.

انتهای پیام

نظر شما