شناسهٔ خبر: 14993836 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مسئول خانه انیمیشن سازمان هنری رسانه ای اوج:

خانه انیمیشن در سال بیش از یکهزار دقیقه تولید دارد

تهران - ایرنا - مسئول خانه انیمیشن سازمان هنری رسانه ای اوج با بیان اینکه خانه انیمیشن اکنون در سال بیش از یکهزار دقیقه تولید دارد، گفت: البته هدف اصلی خانه انیمیشن حمایت از شرکت های تولید کننده انیمشن در زمینه های مختلف از جمله ابزار و آموزش است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، محمد امین همدانی روز سه شنبه در نخستین نشست «خانه انیمیشن» که در سازمان هنری رسانه ای اوج برگزار شد، درباره مهمترین دلیل تاسیس این موسسه افزود: خانه انیمیشن به دلیل دغدغه مندی ما در انتقال پیام با استفاده از ابزارهای نوین از نیمه دوم سال 90 آغاز به کار کرد.
وی با بیان اینکه مهمترین هدف ما اعتلای سطح انیمیشن متعهد کشور است، ادامه داد: متاسفانه انیمیشن در کشور هیچ صنف، مجمع و مسئول مستقیمی ندارد تا سند راهبردی مناسبی برای آن در چند سال آینده تدوین شود و این موضوع در جشنواره فیلم فجر سال گذشته نیز مشهود بود.
مسئول خانه انیمیشن سازمان هنری رسانه ای اوج ادامه داد: در دنیای امروز انیمیشن جزو صنعت های مهم و پرفروش دنیا است و در واقع غفلتی که در حوزه انیمیشن در ایران وجود دارد مهمترین دلیل ورود موسسه اوج به این حوزه شد.
همدانی با بیان اینکه اکنون خانه انیمیشن در سال بیش از یکهزار دقیقه تولید دارد، گفت: البته هدف اصلی خانه انیمیشن حمایت از شرکت های تولید کننده انیمشن در زمینه های مختلف از جمله ابزار و آموزش است.
تهیه کننده و کارگردان انیمیشن سینمایی «فهرست مقدس» اظهار داشت: یکی دیگر از مهمترین اهداف ما شتاب دهندگی به تولید انیمیشن است و این هدف را نه تنها در تهران بلکه در سراسر کشور دنبال کرده ایم.
همدانی مهمترین فعالیت های خانه انیمیشن را تولیدات حرفه ای با بهترین ابزار و امکانات عنوان کرد و توضیح داد: مأموریت مهم ما توانمندسازی است که می خواهیم بخشی از این فعالیت ها را در معاونت علمی ریاست جمهوری به ثبت برسانیم.
به گفته این انیماتور، سایت انیمیشن با توجه به خلأء های موجود راه اندازی شده است و در کنار ورک شاپ های مجازی که بزودی هم در آن رونمایی می شود، همچنین ترجمه مقالات و آموزش های کمیاب برای استفاده تولیدکنندگان ارائه خواهد شد.
وی در ادامه این نشست به موسسه «سبیان» به عنوان یکی از مجموعه هایی که با تولیدات خود محصولاتی را به شبکه کودک سیما داده اشاره کرد و گفت: این موسسسه در ادامه فعالیت های خود و با مشارکت خانه انیمیشن سریال ها و فیلم های دیگری در دست ساخت دارند.
مدیر خانه انیمیشن سازمان هنری رسانه ای اوج با بیان اینکه اکنون در خانه انیمیشن پنج تیم متفاوت روی پنج فیلمنامه سینمایی کار می کنند، توضیح داد: قرار است هر کدام از آنها به صورت مصور قضاوت شوند تا برای تولید آنها تصمیم گیری شود.
وی ادامه داد: یکی از این پروژه ها که اثری فاخر خواهد شد به صورت موقت «پسر دلفینی» نام دارد و داستان آن در خلیج فارس اتفاق می افتد.
این تهیه کننده انیمیشن افزود: برای انجام پروژه های خود در گام اول بدنبال مسلط شدن بر تکنیک بودیم و پس از آن این را در نظر داشتیم که از این ابزارها چطور یک تصویر چشم نواز و در اختیار پیام و محتوای خود تولید شود.
همدانی تاکید کرد: در انیمیشن متعهد بدنبال انتقال پیام و نیز تصویر خوب هستیم اما از استانداردهای بین المللی هم استفاده می کنیم. به عنوان نمونه آنچه در انیمیشن «فهرست مقدس» دیده می شود که حرف بین المللی هم دارد تکنیکی به نام اغراق واقع گرایانه است که تا به حال در ایران استفاده نشده و شبیه آن در فیلم های «ارباب حلقه ها» و «آواتار» دیده می شود.
وی با بیان اینکه در حوزه فیلمنامه های انیمیشن ضعف بزرگی وجود دارد، گفت: با این حال در تولیدات خود قائل به این هستیم که موضوعاتی همچون دفاع مقدس به صورت یک مفهوم به روز معرفی شود.
این انیماتور درباره حضور انیمیشنی از این سازمان در جشنواره فجر امسال نیز، خاطرنشان کرد: برای جشنواره امسال اثری در دست تولید نداریم اما پس از «شاهزاده روم» فیلمی با عنوان «فیل شاه» به این جشنواره ارائه می شود.
همدانی درباره کمک های دولتی برای تولید انیمیشن نیز گفت: بیش از این هم گفته ایم که احتیاجی نیست نهادهای دولتی برای حمایت وارد شوند همان طور که سال گذشته روی سن جشنواره فجر هم گفتم که حمایت دولتی نمی خواهیم اما انتظار داریم در زمان اکران حمایت های مناسب شود.
فراهنگ ** 9246 ** 1071

نظر شما