شناسهٔ خبر: 14993767 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان:

۷ هزار صندلی خالی در دانشگاه آزاد همدان وجود دارد/کاهش ۱۲ درصدی جذب دانشجو

R41405/P1330

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان با اشاره به کاهش ۱۲ درصدی جذب دانشجو در این مرکز دانشگاهی گفت: ۷ هزار صندلی خالی در تمام مقاطع تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، سعید جامه‌بزرگی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود 12 واحد و مرکز دانشگاهی آزاد در استان همدان اظهار داشت: 24 هزار و 367 نفر دانشجو در 486 رشته فعال در دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان مشغول به تحصیل هستند و بیش از 90 هزار نفر از این مرکز دانشگاهی فارغ‌التحصیل شدند.

وی با اشاره به جذب 476 عضو هیئت علمی در این دانشگاه افزود: هرم هیئت علمی در دانشگاه آزاد استان اصلاح شده است و بیش از نیمی از مربیان در مقطع دکتری در حال تحصیل هستند و همچنین 5 استاد تمام، 8 دانشیار و 113 استادیار فعال هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه به سمت دانشگاه نسل سوم و کارآفرین در حال حرکت هستیم، بیان کرد: سال گذشته اساتید این دانشگاه 155 مقاله ISI ارائه کردند و همچنین 17 عنوان کتاب نیز تألیف شده که در این راستا میزان تولید عملی در حال افزایش است.

وی گفت: به منظور توسعه و گسترش اقتصاد دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان سرمایه‌گذاری دهکده گردشگری و طرح شفاء سلامت با تملک 70 هکتار زمین در دست اجرا است  و این مجموعه با نام شهرک شفاء با هزینه 120 میلیارد تومانی راه‌اندازی می‌شود.

جامه‌بزرگی افزود: در طرح شفاء سلامت زمینه برای استقرار مطب پزشکان خیابان بوعلی به دلیل پیاده‌راه شدن در این شهرک فراهم می‌شود و همچنین با قطعه‌بندی زمینه فعالیت دانش بنیان اساتید و دانشجویان فارغ‌التحصیل دارای ایده فراهم می‌شود.

وی با اشاره به خالی بودن بسیاری از صندلی‌های دانشگاه‌های دولتی و آزاد کشور عنوان کرد: کاهش جمعیت جوان کشور و داوطلبان دانشگاه‌ها بسیار مشهود است و در این راستا شیب دانشجو در کاردانی و کارشناسی رو به کاهش که سبب وجود صندلی‌های خالی در دانشگاه‌های کشور شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان با اشاره به کاهش 12 درصدی در جذب دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: 7 هزار صندلی خالی در تمام مقاطع تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان وجود دارد.

وی تصریح کرد: به منظور جذب دانشجوی بیشتر تغیر منابع درامدی و کاهش شهریه‌ها را در دستور کار قرار داده‌ایم و در این راستا رشته‌های مورد نیاز جامعه که مورد اقبال عمومی بیشتری در بخش اشتغال کشور دارد، ایجاد می‌شود.

جامه‌بزرگی افزود: تعداد زیادی از دانش‌آموزان در مقطع علوم تجربی در حال تحصیل هستند در این راستا رشته‌های علوم پزشکی را در دانشگاه توسعه می‌دهیم و از امسال این طرح اجرا شده است.

وی با اشاره به کاربردی شدن آموزش‌ها گفت: الکنون 14 نوع از محصولات طرح‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان به تجاری‌سازی رسیدند به طوری که با تولید نانو پودر مس که یکی از نیازهای اساسی کشور در صنایع دفاعی است، دست آمریکا قطع شده و واردات این محصول به مروز حذف می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان اظهار داشت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری نیازمند ایجاد نهضت نرم‌افزاری در کشور هستیم در این راستا رشد تکنولوژی و افزایش رشته‌های تحصیلات تکمیلی باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما